1000 pomysłów na firmę

Konkurs „Pomysł na firmę” spotkał się z wyjątkowym odzewem – do organizatorów wpływało codziennie blisko 20 biznesplanów, w sumie nadeszło ich ponad tysiąc! Nadesłane biznesplany były w większości profesjonalnie przygotowane, niektóre zawierały zdjęcia, infografiki i plany miejsc pod przyszły biznes, a także specjalne analizy ekspertów.

Zgłoszenia pochodzą większości od osób, które ukończyły studia; 60 proc. stanowią kobiety. Pomysły przedstawiali zarówno mieszkańcy dużych miast (np. Warszawa, Kraków, Gdańsk, Poznań), jak i liczących po kilka domów wiosek. Kilka osób przysłało swoje pomysły z… aresztu.

Pomysłodawcy nowych firm chcą zakładać głównie żłobki, przedszkola, rodzinne firmy produkcyjne, firmy turystyczne, sklepy oraz serwisy i komunikatory internetowe.

Z nadesłanych pomysłów jury wybierze 12 zgłoszeń finalistów i pod koniec września zaprosi ich na przesłuchania. Wręczenie nagród odbędzie się na uroczystej gali 9 października br. Przy wyborze najlepszego biznesplanu oceniane będą oryginalność, pomysłowość, innowacyjność pomysłu i przedsiębiorczość autorów planów.

Konkurs na biznesplan organizowany przez dział gospodarczy „Gazety Wyborczej” i Raiffeisen Bank Polska wystartował 12 czerwca. Przeznaczony był dla osób fizycznych zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą na mikroskalę (tj. zatrudniając nie więcej niż 9 osób), które chcą otworzyć własny biznes, mają pomysł, wizję, ale brakuje im kapitału. Ideą konkursu jest wspieranie ludzi przedsiębiorczych, którzy chcą spróbować działalności na własny rachunek.

Zwycięzca konkursu dostanie 100 tys zł, kolejne cztery osoby – po 50 tys zł. Oprócz nagród pieniężnych, eksperci Raiffeisen Bank Polska zapewniają też laureatom pomoc doradczą przy prowadzeniu biznesu.

Prace ocenia jury w składzie: Bohdan Wyżnikiewicz – przewodniczący jury, wiceprezes zarządu Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową; Marek Banasiak, prezes firmy giełdowej Monnari; Piotr Czarnecki, prezes Raiffeisen Bank Polska SA; Tomasz Czechowicz, szef funduszu inwestycyjnego MCI Management; Łukasz Zalicki, dział Doradztwa Biznesowego firmy Ernst & Young; Leszek Kostrzewski, dziennikarz „Gazety Wyborczej”.