11 lat działalności Merlin.pl

W tym roku Merlin.pl obchodzi 11. urodziny. Wartość towarów sprzedanych w tym czasie za pośrednictwem sklepu osiągnęła prawie 0,5 mld złotych. Produkty kupowane w Merlin.pl znajdują swoich odbiorców w 104 krajach na całym świecie. Bestsellerem sprzedaży w ostatnich 11 latach były takie pozycje jak: „Kod Leonarda” czy „Harry Potter”. Z okazji jubileuszu sklep we współpracy z firmą InPost, oferuje swoim klientom promocję i konkurs, w którym można wygrać nowego Fiata 500.

Od końca lat 90 ubiegłego stulecia Merlin.pl rozwijał się w zawrotnym tempie, w pełni wykorzystując boom technologiczny i rozwój infrastruktury informatycznej. Zaczynając od 20 tys. książek jako księgarnia internetowa, rozwinął się i przekształcił w największy sklep internetowy w Polsce. Dzisiaj Merlin.pl oferuje ponad 200 tys. produktów. Miesięczna ilość wysyłek osiąga poziom 100 tysięcy sztuk.

Najlepiej rozpoznawany sklep internetowy w Polsce

 

W 2009 roku wolumen sprzedaży osiągnął rekordową wartość 3 mln towarów. Jak wynika z raportu
„E-commerce w Polsce” z 2008 roku, przygotowanego przez Gemius, Merlin.pl jest obecnie najlepiej rozpoznawalnym sklepem internetowym w Polsce. Wg badań SMG/KRC, 75% internautów rozpoznaje markę Merlin.pl, natomiast 60% badanych ceni ją za wysoką jakość usług. Już ponad 1,2 mln osób w całej Polsce, choć raz kupiło coś za pośrednictwem sklepu Merlin.pl.

Wartość sprzedanych produktów od początku działalności Merlin.pl osiągnęła poziom 469 milionów złotych netto – mówi Anna Bogdańska, Prezes Zarządu Merlin.pl. – Stale rozszerzamy zakres działalności sklepu. Co roku sukcesywnie rośnie liczba zamawianych produktów i w 2009 roku przekroczyła ona 3 miliony. W ciągu 11 lat Merlin.pl stworzył najbardziej rozpoznawalną markę na rynku e-commerce w Polsce i zdobył pozycję lidera wśród sklepów internetowych.

 

Merlin.pl wysyła swoje produkty do 104 krajów świata. Pierwsze dwa miejsca na liście to: Wielka Brytania i Stany Zjednoczone, do których łącznie, wysłano od początku istnienia sklepu ponad 55 tys. paczek. Na trzecim miejscu znajdują się Niemcy z wynikiem 16 456 wysyłek. Dwie kolejne pozycje to Irlandia i Kanada z odpowiednio: 8 185 i 6 922 wysyłkami. Na liście znajdują się także kraje tak egzotyczne jak: Kenia, Gwatemala czy Polinezja. W czasie całej swojej działalności sklep internetowy Merlin.pl wysłał za granicę 137 367 paczek. Liczba przesyłek na rynek rodzimy to 4 897 432 sztuk.

Największe hity sprzedaży ostatnich lat

 

W ofercie Merlin.pl zawsze można było znaleźć największe hity wydawnicze. Wśród książek hitem ostatnich lat były: „Kod Leonarda da Vinci” i seria „Harry Potter”. Najczęściej poszukiwanym albumem muzycznym był: „MTV Unplugged HEY” i „ID” Anny Marii Jopek. Natomiast bestsellerem filmowym okazały się głośny film Andrzeja Wajdy „Katyń” i seria „Dr. House”.

 

W dziale zabawki największą liczbę zakupów odnotowały gra planszowa „Monopoly” i bardzo popularna gra słowna „Scrabble”. Najczęściej kupowanymi grami komputerowymi i na konsole są uznane światowe hity jak: seria „The Sims”, kolejne odsłony gry „FIFA” czy wszystkie edycje klasycznego tytułu „Need for Speed”.

 

W Merlin.pl nieustannie pojawiają się nowe produkty. Obecnie w sklepie jest 10 działów branżowych ułatwiających wyszukiwanie, są to: książka, muzyka, film, multimedia, beauty, foto, elektronika, zabawki, prezenty i sport. W ramach nich, pogrupowanych jest ok. 200 tys. produktów znajdujących się w stałej ofercie sklepu. Najmłodszymi sekcjami w Merlin.pl jest dział sportowy i beauty, które zostały otwarte w 2009 roku i od początku cieszą się dużą popularnością.

Fiat 500 na 11 lat Merlina

 

Przez najbliższy miesiąc dzięki urodzinowej promocji, klienci sklepu Merlin.pl mogą wygrać Fiata 500. Każdy kupujący, który do 15 kwietnia zamówi produkty o wartości min. 150 zł i skorzysta z oferowanej przez Merlin.pl usługi „Dostawa do Paczkomatu 24/7 za 0zł”, będzie miał szansę na wygranie Fiata 500. Wystarczą dane zamówienia i odpowiedź na pytanie „Dlaczego warto zamawiać do Paczkomatu 24/7 ?”. Konkurs jest realizowany przy współpracy z InPost, partnerem logistycznym.

Równolegle do konkursu, Merlin.pl obniża cenę na wybrane produkty ze wszystkich działów. Obniżki sięgają 70% i potrwają do końca akcji urodzinowej.

Źródło: merlin.pl