136 pomysłów na e-biznes

Zakończył się pierwszy etap konkursu na najciekawszy pomysł na biznes internetowy w Europie Środkowo – Wschodniej – „Start with e-nnovation”. Zgłoszono łącznie 136 innowacyjnych pomysłów, których autorzy mają szansę na wygranie 10 000 euro. 

Spośród wszystkich konkursowych pomysłów co piąty pochodzi z zagranicy, głównie z Rosji, Słowacji, Czech, Ukrainy i Węgier. Tematyka projektów jest bardzo zróżnicowana. Najczęściej zgłaszano pomysły na platformy do realizacji transakcji finansowych, aplikacje redukujące koszty działalności firm z sektora MŚP, serwisy ułatwiające zakupy w Internecie, a także platformy społecznościowe czy rozrywkowe.

– Tak duże zainteresowanie konkursem pokazuje, jak wielki potencjał e-biznesowy tkwi w Europie Centralnej – mówi Magdalena Krukowska z Zespołu PR Grupy Allegro. – Organizowany przez nas konkurs pozwoli nie tylko wyłonić potencjalnych innowatorów Internetu, ale pokaże również jakie są najnowsze trendy w e-biznesie – dodaje.

 

Rada programowa składająca się z doświadczonych specjalistów w dziedzinie e-commerce i nowych technologii, min. Mike Butcher z TechCrunch Europe czy Nikos Anagnostou, dwukrotny zwycięzca Athens Startup Weekend, przeanalizuje nadesłane pomysły. Oceniana będzie min. ich innowacyjność oraz szanse i możliwości wdrożenia. Spośród wszystkich konkursowych zgłoszeń międzynarodowe jury do 30 sierpnia wybierze 5 o największym potencjale.

 

Laureaci pierwszego etapu konkursu zaprezentują swoje pomysły blogerom, przedsiębiorcom i osobom zajmującym się z e-biznesem z całego świata, którzy przyjadą we wrześniu do Poznania na konferencję „e-nnovation – e-commerce w Europie Centralnej”. Podczas drugiego dnia konferencji poznamy najlepszy w Europie Środkowo – Wschodniej pomysł na e-biznes. Jego autor otrzyma 10 000 euro i sam zdecyduje o ich przeznaczeniu.

E-nnovation to największe w Europie Środkowo-Wschodniej spotkanie specjalistów biznesu internetowego. Na konferencję, organizowaną przez Grupę Allegro, która odbędzie się w Poznaniu w dniach 23-24 września 2010 roku, przyjadą znani przedsiębiorcy, blogerzy i menedżerowie z Europy i świata. Podczas spotkania analizowane będą ostatnie trendy i nowości w handlu internetowym na świecie. Uczestnicy przyjrzą się działalności światowych liderów tej branży oraz strategiom budowania i prowadzenia nowoczesnych projektów w różnych częściach globu. Podczas konferencji nie zabraknie analizy największych sukcesów i porażek w e-biznesie, prezentacji najnowszych technologii i rozwiązań pozwalających na zwiększenie sprzedaży. Część dyskusji poświęcona będzie również kierunkom rozwoju handlu internetowego i jego specyfice w różnych krajach.

Organizatorem konkursu „Start with e-nnovation” oraz konferencji „e-nnovation – e-commerce w Europie Centralnej” jest Grupa Allegro, do której należy platforma handlowa Allegro i 69 innych serwisów w 15 krajach, głównie w Europie Środkowo-Wschodniej m.in.: na Ukrainie, Białorusi, Słowacji oraz w Czechach, Kazachstanie, Rumunii, Bułgarii, Rosji i Węgrzech. Od marca 2008 roku Grupa Allegro stanowi część międzynarodowego koncernu Naspers.

Partnerem strategicznym konferencji jest mBank. Partnerami merytorycznymi są: Poznań – miasto know-how, stowarzyszenia IAB Polska i PMI Poland Chapter oraz serwis Pit.pl. Patronami medialnymi są Bankier.pl, Webhosting.pl, Mediarun.pl, Dziennik Internautów, Komputer Świat i Dziennik Gazeta Prawna.

Źródło: Allegro.pl