Siedemnaście projektów rewitalizacji bądź ulepszenia przestrzeni miejskich przeszło pierwszy etap konkursu „Zmieniaj świat wokół siebie”, organizowanego przez Bank BPH. Teraz internauci wybiorą trzy finałowe, a następnie projekt zwycięski, którego realizację bank wesprze kwotą 40 tysięcy złotych.
Bank BPH jest organizatorem inicjatywy „Make Life Fair – zmieniaj świat wokół siebie”. To pomysł banku na włączenie się w życie miejskie, wspieranie lokalnych inicjatyw służących ulepszaniu miejskiej przestrzeni.
W bieżącej, już drugiej edycji udział wzięły organizacje pozarządowe, które zgłosiły w sumie osiemnaście projektów. Do kolejnej rundy jury zakwalifikowało siedemnaście, najwięcej z Warszawy, Krakowa i Poznania. Są wśród nich pomysły aktywizujące i angażujące lokalne społeczności, projekty aranżacji zieleni, rewitalizacji terenów rekreacyjnych, renowacji przestrzeni miejskich, edukacyjne, prozdrowotne, w tym takie, które uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych.
Opisy wszystkich projektów zostały udostępnione w specjalnej aplikacji konkursowej na facebookowym profilu akcji Make Life Fair. Na kolejnym etapie, do 21 czerwca, zostaną one poddane pod głosowanie internautów. Trzy projekty o największej liczbie głosów znajdą się w finale, w którym ponownie internauci zadecydują, który projekt zwycięży. Zwycięzcę poznamy 7 lipca br.
Na realizację zwycięskiego projektu Bank BPH przeznaczy 40 tys. zł.
„Zmieniaj świat wokół siebie” to już druga edycja z tego cyklu. W pierwszej, jesienią ubiegłego roku, zwyciężył projekt odnowienia warszawskiego neonu Kioskarz z lat 60. ubiegłego stulecia. Bank BPH sfinansował jego renowację, a neon wrócił na swoje miejsce na ulicy Marszałkowskiej. „Zmieniaj świat wokół siebie” to nie jedyne działanie realizowane przez Bank BPH w ramach strategii fair play. Bank konsekwentnie rozwija zasady fair play, czyli zobowiązania z zakresu odpowiedzialnej bankowości składane klientom. Z kolei pracownicy banku od lat angażują się w liczne akcje wolontariackie, pomagając społecznościom w działaniach z zakresu ochrony środowiska, edukacji, zdrowia a także promowania postaw fair. Taki cel ma również ogólnopolska akcja Zwykły Bohater, którą Bank BPH, wspólnie z telewizją TVN i Onet.pl, zorganizował już cztery razy z rzędu.
Więcej informacji o różnorodnych projektach z zakresu odpowiedzialnej bankowości oraz wspierających lokalne inicjatywy realizowanych przez Bank BPH pod wspólnym hasłem fair play, można znaleźć na specjalnej podstronie w serwisie banku >> bph.plank-fair.