19 grudnia to ostatni dzień tego roku, w którym możemy ze względnym spokojem zamówić świąteczny prezent w sklepie internetowym, o ile zostanie spełnionych kilka warunków – ostrzega Agito.pl.
Jeśli nie weźmiemy pod uwagę poniższych zaleceń jednego z najstarszych i największych e-sklepów w Polsce, prezent kupiony w sieci może nie dotrzeć pod choinkę na czas. Rady dotyczą solidnych dostawców o uznanej renomie. Nie dają 100-procentowej pewności, ale mogą uchronić mniej doświadczonych internautów przed przykrym rozczarowaniem.
Po pierwsze, powinniśmy zamawiać jedynie produkty z 24-godzinnym terminem wysyłki. Po drugie wybierajmy płatność przy odbiorze, gdyż oczekiwanie na przelew wydłuża czas wysyłki towaru. Po trzecie, obserwujmy prognozę pogody. W razie dużych opadów śniegu, firmy kurierskie będą zmagać się z częściowo nieprzejezdnymi drogami. To może spowodować problemy z terminowym dostarczeniem towarów do małych miejscowości. Powyższe zalecenia Agito.pl powinni wziąć pod uwagę klienci, którzy decydują się na zakupy w ostatniej chwili, oczekując na promocje i obniżki cen.
Tomasz Sypuła, Prezes Zarządu Agito SA: „Kumulacja świątecznych e-zakupów w Polsce przypada na pierwszą połowę grudnia. Klientom, którzy wstrzymują się z decyzją do ostatniej chwili sugerujemy, żeby nie czekali z zamówieniami prezentów dłużej i trzymali się kilku powyższych zasad. Oczywiście zawsze może zdarzyć się wypadek losowy, bądź jakieś zaniedbanie. Dlatego w ostatnim okresie świątecznych e-zakupów warto wybierać sprawdzone, najlepsze sklepy internetowe. Doświadczone e-sklepy z wieloletnią praktyką gwarantują dobrą obsługę i łatwy kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Z wyprzedzeniem przygotowują się do sezonu świątecznego, na przykład zatrudniając dodatkowych specjalistów, którzy na bieżąco odpowiadają na e-maile i odbierają telefony”.
Kupowanie prezentów w sieci to coraz częstszy sposób na omijanie kolejek do kasy, zatłoczonych parkingów i nerwowych przepychanek między półkami w tradycyjnych sklepach. Niechęć do świątecznej gorączki potwierdzają niedawne badania firmy Gemius. Analitycy sprawdzili, że co trzeci Polak zamierza w tym roku kupić gwiazdkowy upominek w Internecie (4% więcej niż rok temu). Najchętniej siadają w tym celu do klawiatury osoby w wieku od 25 do 34 lat. W ten sposób mogą korzystać z szerokiego wyboru produktów o dowolnej porze dnia i nocy. W wielu przypadkach, jak na przykład Agito.pl, można kupić prezenty dla całej rodziny w jednym e-sklepie, wybierając spośród kilkudziesięciu tysięcy produktów. Ważne są także niskie ceny, bardziej atrakcyjne, niż w tradycyjnych placówkach i dobra jakość obsługi.
Źródło: Agito.pl