„W miniony weekend kilkadziesiąt tysięcy rachunków należących do byłych klientów Banku BPH zostało przeniesionych na platformę informatyczną Pekao. Od poniedziałku logują się oni wyłącznie poprzez stronę internetową Pekao. – Klienci otrzymali nowe identyfikatory (loginy), hasła i kody pocztą w odrębnych przesyłkach – wyjaśnia Tatiana Frentzel-Kuwak z Pekao.”, czytamy.
Dziennik przypomina, że „klientów detalicznych Pekao, przejętych z Banku BPH, czeka jeszcze jedna duża operacja. Chodzi o wymianę kart kredytowych, które były wydawane jeszcze przed fuzją. Podobnie jak w przypadku debetowych, nowe karty kredytowe i osobno PIN-kody są wysyłane pocztą. Bank kończy wysyłkę kart kredytowych. Klientom, których oddziały są przełączane do systemu informatycznego Pekao, stare karty kredytowe przestają działać tydzień przed przeniesieniem na nową platformę, ale najdalej 2 marca wszystkie zostaną zablokowane. Nawet w wyjątkowych przypadkach, np. gdy nowa karta nie dotrze na czas, nie będzie możliwe czasowe odblokowanie starej.”, czytamy dalej.
W grudniu ubiegłego roku należące do UniCredit banki Pekao SA i BPH dokonały fuzji. W jej wyniku Pekao przejął część centrali Banku BPH wraz z 285 oddziałami, a także centra korporacyjne wraz ze wszystkimi klientami korporacyjnymi, część biura maklerskiego, placówki partnerskie oraz spółki zależne, z wyjątkiem BPH TFI. Obecnie trwa proces przełączania rachunków byłych klientów BPH na platformę informatyczną Pekao.
Więcej szczegółów w „Gazecie Prawnej”.