20 tysięcy klientów korzysta z płatności mobilnych IKO

Płacenie za zakupy, wypłacanie gotówki z bankomatu, przelewanie pieniędzy na numer telefonu, generowanie jednorazowych czeków – wszystkich tych czynności można dokonywać teraz tylko za pomocą telefonu z aplikacją IKO. Usługę aktywowało już 20 tysięcy klientów PKO Banku Polskiego.

Od startu płatności IKO 7 marca tego roku użytkownicy dokonali swoimi telefonami transakcji na łączną kwotę około 3 mln zł. Dotychczas najpopularniejsze są wypłaty gotówki z bankomatów za pomocą telefonu – stanowią ponad 2/3 wszystkich transakcji IKO. Pozostała 1/3 dzieli się równo na płatności w sklepach oraz przelewy na numer telefonu.

– Już pierwsze tygodnie funkcjonowania płatności mobilnych IKO pokazują, że nasi klienci są otwarci na innowacyjne i bezpieczne rozwiązania w bankowości. IKO wpisuje się doskonale w nową strategię PKO Banku Polskiego, która w centrum naszych zainteresowań stawia klienta. Budujemy bank, który jeszcze wyraźniej niż dotychczas będzie skupiony na potrzebach klienta. Bank nie tylko zaspokajający szybko zamieniające się oczekiwania, ale także kształtujący rynkowe postawy i wyznaczający trendy. Nowoczesne bankowanie z PKO Bankiem Polskim ma być proste, satysfakcjonujące i przyjemne, a zarazem równie bezpieczne, jak w tradycyjnych kanałach dystrybucji – podkreśla Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Klienci PKO Banku Polskiego korzystają z IKO, dokonując zarówno mikropłatności, jak również transakcji na wyższe kwoty. Najwyższa kwota wypłacona w bankomacie za pomocą kodu IKO to 4000 złotych, zaś średnia wartość przelewu na telefon wynosi prawie 120 złotych.

Obecnie Klienci IKO mogą dokonywać transakcji telefonem komórkowym w prawie 30 tysiącach terminali płatniczych (m.in. w sieci CoffeeHeaven i Costa Coffee, sklepach Venezia, Tatuum, Gatta, Atlantic, Promod, CCC, Sephora, Douglas, Inglot, Decathlon, Media Expert, Mix Electronics, Meble Black Red White, Kakadu), w prawie 2,7 tys. bankomatów PKO Banku Polskiego, a także w wielu sklepach internetowych. Z każdym tygodniem przybywa punktów, w których można dokonywać transakcji z IKO – najłatwiej znaleźć je w samej aplikacji w telefonie, korzystając z funkcji geolokalizacji. Pod koniec marca PKO Bank Polski rozpoczął współpracę z firmą Euronet Polska – największym niezależnym operatorem sieci bankomatów. Dzięki temu sieć akceptacji IKO w bankomatach poszerzy się ponad dwukrotnie.

Dla osób, które nie są klientami PKO Banku Polskiego, a już teraz chciałyby dokonywać wygodnych i szybkich płatności telefonem, Bank przygotował specjalną ofertę Superkonta z IKO. Konto można założyć do 15 października br. przez Internet lub w oddziale. Bank nie pobiera opłaty za obsługę i prowadzenie konta. jeśli klient aktywuje aplikację IKO (a sama aktywacja, a także korzystanie z płatności mobilnych IKO są również darmowe). Klient może wybrać opcję konta bez karty lub z kartą debetową, za którą również nic nie zapłaci, jeśli w każdym miesiącu dokona nią transakcji na minimum 350 złotych. Warunki specjalne oferty obowiązują do 30.06.2014 r., a więcej informacji o produkcie znajduje się na stronie Banku www.pkobp.pl.

Najnowsze wiadomości na temat płatności mobilnych PKO Banku Polskiego można śledzić na dedykowanym serwisie internetowym iko.pkobp.pl oraz na fanpage’u „Płacę telefonem” na Facebooku http://www.facebook.com/placetelefonem.