2005 rok był niewątpliwie kolejnym rokiem należącym do Allegro.pl.
Nasze statystyki są imponujące – przyznaje Maciej Oppeln- Bronikowski, dyrektor operacyjny serwisu. Wartość sprzedanych za pośrednictwem Allegro.pl przedmiotów przekroczyła 1,5 mld złotych. W tym czasie użytkownicy wystawili 36,5 mln ofert sprzedaży, czyli prawie tyle, ile przez wszystkie lata istnienia serwisu (rok 1999).
Właściciela zmieniło 25 mln przedmiotów. Nasz sukces to w dużej mierze również sukces całej społeczności Allegro.pl – dodaje Bronikowski.
W 2005 roku użytkownicy założyli ponad 1,5 mln kont, co obecnie daje liczbę bliską 4 mln. Średnio, w każdej minucie zakładano 3 nowe konta użytkownika. Pracownicy serwisu odpowiedzieli w ubiegłym roku na 746 tys. pytań użytkowników, czyli średnio jeden email co 42 sekundy.
Dzięki wielu działaniom marketingowym Allegro.pl już kilka miesięcy temu awansowało do pierwszej piątki najczęściej odwiedzanych stron internetowych w Polsce. Według danych Megapanel PBI/Gemius z października 2005 ponad 54% polskich Internautów odwiedza Allegro.pl przynajmniej raz w miesiącu. To daje ponad 5,3 miliona osób. Według zestawienia podsumowującego poszukiwania internautów korzystających z wyszukiwarek Wirtualnej Polski i serwisu NetSprint.pl w ubiegłym roku, Allegro jest drugą co do popularności najsilniejszą marką w Internecie. Wskazywało na to 82,1% internautów. Z kolei Allegro jako słowo definiowane w wyszukiwarkach tego zestawienia, zajęło trzecie miejsce pod względem popularności, na co wskazywało 75,3% użytkowników sieci. Rozrastający się serwis to również nowe miejsca pracy. Średnio raz na kwartał zatrudnienie znajduje kilkunastu nowych pracowników. Średnia wieku to 29 lat.