2005 rok – sukces rynkowy i finansowy firmy Carlsberg

Przychody ze sprzedaży Carlsberg Polska w 2005 roku wyniosły 845 mln PLN (o 8% więcej niż w 2004 roku), a zysk operacyjny 115 mln PLN (wzrost o 161% w stosunku do roku ubiegłego).

Rok 2005 był najlepszym rokiem w historii Carlsberg Polska jeśli chodzi o wielkość sprzedaży. Sprzedaż Grupy Carlsberg Polska wzrosła o 7% i wyniosła 4,314 mln hl.

W 2005 roku Carlsberg Polska wprowadził największą liczbę innowacji produktowych w jednym roku w dotychczasowej historii Grupy – na rynku pojawiło się aż sześć nowych produktów Grupy.

Marka Harnaś podwoiła swoją sprzedaż w stosunku do roku 2004, stając się największym sukcesem sprzedażowym ubiegłego roku.

W 2005 roku sprzedaż eksportowa marki Okocim do Stanów Zjednoczonych wzrosła aż o 58% w porównaniu do roku 2004, co oznacza wzrost znacznie szybszy niż całego rynku eksportowego.

Wyniki badania Kinoulty Research, przeprowadzonego na zlecenie Carlsberg Polska jesienią 2005 roku wskazują na to, że Carlsberg Polska w ocenie swoich dystrybutorów jest najlepszą firmą na rynku piwa we wszystkich kanałach sprzedaży.

Przychody ze sprzedaży Carlsberg Breweries A/S wyniosły 38 mld DKK (wzrost o 5% w stosunku do roku 2004) a zysk operacyjny 3,4 mld DKK (wzrost o 15%). Grupa sprzedała w ubiegłym roku 102 mln hl piwa. W 2006 roku Carlsberg Breweries A/S planuje od 5 do 7% wzrostu zysku operacyjnego.

Wyniki Carlsberg Polska
Rok 2005 był bardzo dobrym rokiem dla całej branży piwowarskiej w Polsce – sprzedaż piwa wzrosła aż o 5,1%. W całym kraju sprzedano 30 mln hl piwa, co oznacza blisko 80l konsumpcji tego trunku na mieszkańca.

W tym okresie sprzedaż Carlsberg Polska rosła szybciej niż rynek. Przyczyniło się do tego wprowadzenie największej w dotychczasowej historii Carlsberg Polska liczby innowacji produktowych w jednym roku. Na rynku pojawiło się sześć nowych produktów: Okocim Palone, Zagłoba, Karmi Poema di Cafe i trzy warianty zimowe marek regionalnych: Piast Zimowe, Bosman Polarny oraz Kasztelan Zimowe. Innowacje ożywiły portfolio Carlsberg Polska, dodały świeżości markom i przyciągnęły uwagę nowych konsumentów.

Największym sukcesem minionego roku okazała się marka Harnaś, która podwoiła swoją sprzedaż w stosunku do roku 2004. Sprzedaż tej marki rośnie nieprzerwanie od czasu wprowadzenia jej nowej strategii w maju 2004 roku i w ciągu dwóch lat zwiększyła się ponad czterokrotnie, z 200 tys hl w roku 2003 do 900 tys hl w roku ubiegłym.

W 2005 roku znacząco także wzrosła sprzedaż eksportowa marki Okocim do Stanów Zjednoczonych – aż o 58% w porównaniu do roku 2004, co oznacza wzrost znacznie szybszy niż całego rynku eksportowego. Carlsberg Polska jest obecnie monopolistą jeżeli chodzi o sprzedaż piwa beczkowego w Stanach Zjednoczonych. Sprzedaż marki Okocim stanowi także 40% całej sprzedaży polskich marek piwa w Stanach Zjednoczonych. Do tak spektakularnego wzrostu przyczyniło się wprowadzenie standardów sprzedażowych Carlsberg Polska w miejscach sprzedaży oraz bardzo dobra egzekucja w gastronomii polonijnej.

Ubiegły rok był bardzo dobry dla branży piwnej w Polsce, po raz pierwszy przekroczony został poziom 30 ml hl sprzedaży piwa. Tym większą jest więc dla nas satysfakcją to, że Carlsberg Polska rósł szybciej niż rynek, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż piwa w Polsce jak i na eksport. Na bardzo dobre wyniki finansowe, oprócz wzrostu sprzedaży, miało też wpływ uzyskanie przez nas wyższej wydajności operacyjnej, przy zachowaniu tej samej, najwyższej jakości produkcji. – powiedział Marcin Piróg, Prezes Carlsberg Polska.

W 2006 roku Carlsberg Polska planuje dalszy wzrost rynkowy, wsparty m.in. kolejnymi inwestycjami rynkowymi oraz zwiększeniem mocy produkcyjnych w browarach w Brzesku i Sierpcu. Firma zakłada także dalszy wzrost wydajności operacyjnej i rentowności.

Badania Kinoulty Research
Jesienią 2005 roku Carlsberg Polska S. A. zleciła przeprowadzenie badania satysfakcji klientów niezależnej firmie Kinoulty Research. Jego celem było uzyskanie informacji na temat oceny współpracy z Carlsberg Polska w porównaniu z firmami konkurencyjnymi. Analiza poziomu satysfakcji przedstawicieli handlu ze współpracy z producentami piwa na przestrzeni lat 2002-2005 pokazuje, iż Carlsberg Polska to jedyny producent spośród trzech głównych graczy piwnych na polskim rynku, notujący stałe, konsekwentne polepszenie oceny jakości współpracy w oczach dystrybutorów. Firma Carlsberg Polska została najlepiej oceniona we wszystkich kanałach sprzedaży.