Pierwszy, nagrany w Hollywood, spot reklamowy spotkał się z niesamowitą sympatią widzów, a tak aktor, jak i skecze grupy Pythonów zyskały w Polsce rzeszę nowych wielbicieli. Dziś jeszcze wszyscy pamiętają iście pythonowską reklamę BZWBK, w której na początku tego roku John Cleese przekonywał nas o swoich polskich korzeniach słowami „Guten Morgen!”, dzięki czemu wielu Polaków poznało geograficzne położenie Pcimia. Ale na tym nie koniec… Zadowoleni z wizerunkowego i sprzedażowego sukcesu pierwszej kampanii, przedstawiciele banku zaprosili aktora na dalsze zdjęcia do Polski. Podczas przygotowań do nakręcenia drugiej reklamy John Cleese ujawnił naturę showmana wcielając się w rolę prezentera prowadzącego teleturniej. Jego druga kreacja podzieliła internautów – jedni zachwycali się jak zwykle znakomitym warsztatem aktorskim Cleese`a, inni woleliby zobaczyć go w ambitniejszej produkcji.
Zapewne teraz, tak jak i poprzednim razem, trzeci film reklamowy będzie tematem gorących dyskusji na forach internetowych, a to za sprawą scenariusza reklamy, w którym John Cleese wciela się w rolę kucharza usiłującego przygotować tradycyjnego, wigilijnego karpia. „Uznaliśmy, że zestawienie naszej kulinarnej tradycji z ikoną brytyjskiego humoru to idealny sposób, aby zaserwować polskim klientom po raz kolejny kredyt gotówkowy. Absurdalne, brytyjskie poczucie humoru – jak pokazują opinie klientów – ma nad Wisłą równie liczną rzeszę miłośników, co karp.” – mówi Łukasz Molenda, dyrektor ds. kredytów dla ludności BZWBK.
Podobnie, jak w poprzednich dwóch reklamach, John Cleese zachęca do zaciągania kredytu gotówkowego BZWBK. Decyzja o przyznaniu kredytu jest podejmowana w zaledwie 10 minut, a kredyt w wysokości nawet 100 tys. zł można otrzymać bez dodatkowych zabezpieczeń i przeznaczyć na dowolny cel. Oprocentowanie kredytu jest ustalane indywidualnie dla każdego klienta, a stali klienci banku mogą liczyć na zmniejszoną prowizję. Poza oddziałem BZWBK wniosek kredytowy można złożyć również przez telefon, za pośrednictwem Internetu, a nawet komunikatora Skype.
Film reklamowy został nakręcony na przełomie lipca i sierpnia w warszawskim Hollywood Studio, podczas wizyty Johna Cleese w Polsce. Realizacja spotu nie była łatwa. „Pomimo naszego narodowego sentymentu do karpia mieliśmy problem, aby latem znaleźć odpowiedniego partnera dla Johna Cleese. Żaden sklep nie sprzedawał bowiem karpi. W końcu jednak, po wykonaniu serii telefonów, udało nam się dotrzeć do właściwej ryby. Wszyscy na planie byli zachwyceni jej ekspresją.” – wyjaśnia Piotr Gajdziński, rzecznik prasowy BZWBK.
Tak jak przy poprzednich projektach reklamowych z udziałem aktora, pomysłodawcą koncepcji kampanii jest team kreatywny agencji reklamowej Man at Work. Producentem wykonawczym wszystkich filmów kampanii jest Opus Film.
Spot będzie można obejrzeć na kanałach TVN 24, Polsat Sport, Tele 5, National Geographic, Hallmark, AXN, Planete, Kino Polska, Ale Kino, Comedy Central, Superstacja, TN/TV Puls, jak również na programach wchodzących w skład pakietów Zone i Discovery.