Z ankiety wynika również, że prawie 30% biletów lotniczych na całym świecie jest obecnie sprzedawanych przez Internet, w porównaniu do 20% w 2005 roku. Szybkość rozwoju sektora usług lotniczych w kierunku modelu samoobsługowego jest napędzana przede wszystkim przez same firmy lotnicze dokonujące dużych inwestycji w nowe technologie. 80% linii lotniczych biorących udział w ankiecie (w porównaniu do 50% w poprzednim roku) przyznało, że priorytetem jest dla nich teraz wyjście naprzeciw potrzebom klientów tj. stworzenie możliwości dokonywania zakupów biletów online czy korzystania z kas samoobsługowych na lotniskach, co pozwoli im na oszczędność czasu a dla samych firm lotniczych będzie oznaczać szybki zwrot z inwestycji w postaci dużych oszczędności. Linie lotnicze British Airways (BA) już w sierpniu 2006 roku zastąpiły kasy tradycyjne – samoobsługowymi, w których mogą się obsłużyć klienci korzystający z lotów wewnątrz-krajowych.