Przewiduje się, że drużyna przegrywającego kraju uzyska 59 milionów Euro w meczu, który odbędzie się na wiedeńskim stadionie Ernst Happle; Niemcy i Hiszpanie odniosą także korzyści z krótko- i długoterminowego impulsu wzrostu gospodarczego, na które składają się nagrody pieniężne, umowy ze sponsorami, prawa do transmisji telewizyjnych, wzrost sprzedaży biletów i gadżetów z logo drużyny, turystyka, a dla zwycięzcy – znaczny wzrost zaufania konsumentów.
Wygranie wszystkich meczy przyniesie Hiszpanii 23 miliony Euro dochodu z nagród, a Niemcy uzbierają o 1 milion Euro mniej przez to, że stracili punkty w meczu z Chorwacją na etapie grupowym turnieju. Jeśli Hiszpania przegra rozgrywkę finałową , to otrzyma 20 milionów Euro, a przegrana Niemców oznacza, że otrzymają oni 19 milionów Euro.
Gospodarz Finałów – miasto Wiedeń – może uzyskać ponad 100 milionów Euro dodatkowych korzyści finansowych z jednego meczu, z czego krótkoterminowe korzyści ze sprzedaży jedzenia i napojów, gadżetów i zakwaterowania mają przekroczyć 65 milionów Euro. Oczekuje się też wzrostu zainteresowania turystów piękną stolicą Austrii. Podsumowując, prognozy mówią o 470 milionach Euro korzyści ekonomicznych dla Austrii i Szwajcarii dzięki mistrzostwom UEFA EURO 2008™.
Biorąc pod uwagę poprzednie badania MasterCard, które szacowały całkowity wpływ ekonomiczny mistrzostw UEFA EURO 2008™ na ponad 1,4 miliarda Euro, nowe badania MasterCard jeszcze pokazują rosnące znaczenie ekonomiczne piłki nożnej dla kibiców, drużyn, sponsorów i krajowej gospodarki.
Paul Meulendijk, Szef sponsoringu, MasterCard Europe, powiedział:
„Finał mistrzostw UEFA EURO 2008™ jest kulminacyjnym punktem wspaniałego piłkarskiego lata w Europie. Najpierw oglądaliśmy niezwykły finał Ligi Mistrzów UEFA w Moskwie, a teraz jesteśmy tu w Wiedniu, gdzie sam tylko finał Mistrzostw UEFA EURO 2008™ ma olbrzymią wartość 300 milionów Euro. Powszechne zainteresowanie piłką nożną oraz turniejem UEFA EURO 2008™ stanowią bezcenne doświadczenia dla miłośników piłki na całym świecie, a całkowity wpływ gospodarczy 1,4 miliarda Euro pokazuje jaki potencjał ma ogromna moc i popularność tego sportu.”
Profesor Chadwick, Szef Centrum Międzynarodowego Biznesu Sportowego na Uniwersytecie Coventry, który prowadził badania, powiedział:
„UEFA EURO 2008™ jest jednym z najważniejszych na świecie wydarzeń sportowych w kontekście wpływu gospodarczego. Finały Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej zazwyczaj przyciągają ponad 150.000 ludzi do miasta goszczącego mecz, ale też mogą być oglądane przez 150.000.000 telewidzów, co sprawia, że największe wydarzenie piłkarskie Europy jest wydarzeniem na skalę światową. Z tego też powodu przynosi ogromne korzyści gospodarcze państwom i organizacjom zaangażowanym w jego organizację i przebieg. Efekty takich wydarzeń są odczuwalne jeszcze długo po zakończeniu zawodów.”