4-milionowy e-klient Nordea w Polsce

We wtorek 21 grudnia br., 4-milionowi e-klienci zostali uroczyście podjęci w swoim oddziale banku Nordea w Gdyni. Kazimierz Glowacki, członek zarządu Nordea Bank Polska, Małgorzata Adamczyk, dyrektor Oddziału Internetowego banku Nordea i Anna Bałaban, zastępca dyrektora oddziału, wręczyli im pamiątkowy upominek – nowoczesny telefon komórkowy z zestawem słuchawkowym Bluetooth.

Przedsiębiorcy – właściciele spółki Des Art – zdecydowali się na założenie konta firmowego eFirma plus umożliwiającego im wspólne zarządzanie rachunkiem. Wcześniej korzystali już z innych produktów banku Nordea.

Liczba klientów Grupy Nordea korzystających z elektronicznych kanałów dostępu do konta wzrosła w ciągu mijającego roku o 400 tysięcy, czyli o 11 proc. Znacząco zwiększyła się też liczba logowań do bankowości internetowej Nordea – w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wzrosła ze 130 milionów do 165 milionów, czyli o 27 proc. Za pośrednictwem e-bankowości Nordea dokonano w tym czasie 171 milionów płatności, co oznacza wzrost liczby tego typu transakcji o 17 proc. Pod względem liczby płatności dokonywanych za pośrednictwem Internetu Nordea jest obecnie największym bankiem na świecie.

Procentowo najwięcej e-klientów Nordea pozyskała w Polsce. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy Nordea Bank Polska zanotował aż 135-procentowy przyrost liczby kont internetowych otwieranych przez klientów instytucjonalnych oraz 55-procentowy – zakładanych przez osoby indywidualne. W sumie z bankowości elektronicznej Nordea korzysta w Polsce 32088 klientów.

– Cieszy nas stale rosnące zainteresowanie bankowością elektroniczną Nordea w Polsce, zwłaszcza że ta część naszej oferty zajmuje bardzo ważne miejsce w strategii rozwoju banku – mówi Włodzimierz Kiciński, prezes zarządu Nordea Bank Polska. – Zakładamy, że dzięki nowym i ciągle doskonalonym usługom i produktom, takim jak eFirma i eFirma plus czy polisa Nordea Profit Plus, w 2005 roku przyrost liczby e-klientów będzie przynajmniej tak wysoki jak w tym roku.

Wysoką jakość usług i produktów elektronicznych Nordea w Polsce potwierdzają nagrody i wyróżnienia przyznawane przez niezależnych ekspertów. W tym roku rachunek eFirma Nordea (dla przedsiębiorców sektora MSP, zwłaszcza osób prowadzących indywidualną działalność gospodarczą oraz właścicieli spółek cywilnych, jawnych, partnerskich i komandytowych) został wyróżniony Medalem Europejskim przyznawanym przez Business Centre Club i Urząd Komitetu Integracji Europejskiej. W ubiegłym roku Medal Europejski otrzymała bankowość elektroniczna Nordea. Rachunek eFirma został już po raz drugi uznany za najkorzystniejszy na rynku przez ekspertów dziennika „Rzeczpospolita”. Internetowe e-konto oferowane przez Nordea Bank Polska znalazło się na drugim miejscu w rankingu najlepiej zabezpieczonych systemów bankowych on-line przygotowanym przez miesięcznik ”Chip”.