42% firm zamierza zwiększyć wydatki na reklamę online

Barometr IAB to nowe badanie rynku zainicjowane przez Związek Pracodawców Branży Interaktywnej Interactive Advertising Bureau Polska. Wyniki pierwszej edycji potwierdzają przewidywania IAB dotyczące rozwoju rynku internetowego w Polsce.

Wnioski z pierwszej edycji badania są bardzo obiecujące dla branży reklamy interaktywnej.  Co najistotniejsze – widać wyraźne zwiększenie zainteresowania reklamą w internecie kosztem pozostałych kanałów marketingowych, wzrost wydatków reklamowych na internet  w najbliższym czasie oraz coraz lepsze postrzeganie tego medium wśród marketerów. Z reklamy w Internecie aktywnie korzystają wszystkie badane branże.

Najciekawsze wnioski z pierwszej edycji badania:

Powyższe wskaźniki odnoszą się do ogółu respondentów, natomiast wśród ankietowanych aktywnie wykorzystujących Internet w swojej strategii komunikacji reklamowej są jeszcze lepsze.

Celem badania, które Związek chce przeprowadzać cyklicznie, jest określenie częstotliwości wykorzystywania różnych rodzajów mediów w reklamie oraz ich ocena ze względu na zasięg, skuteczność, efektywność i inne aspekty, zbadania struktury wydatków na poszczególne media reklamowe, porównanie dynamiki i wydatków reklamowych na poszczególne media w pierwszym półroczu danych lat oraz plany struktury wydatkowej na poszczególne media reklamowe na najbliższe sześć miesięcy. Co ważne, Barometr IAB, dotyczący roku 2008 i 2009 potwierdza wyniki dwóch innych badań realizowanych dotychczas przez IAB Polska – AdEx i CreativeEx – i jest kolejnym krokiem Związku służącym pogłębianiu wiedzy o polskim rynku reklamy.

„Postanowiliśmy pójść krok dalej i tym razem o rynkowe trendy zapytaliśmy marketerów, czyli ludzi, którzy są odpowiedzialni za przygotowanie i dystrybucję budżetów w firmach korzystających z usług firm stowarzyszonych w IAB. Wierzymy, że jest to wiedza, która pozwoli wszystkim podmiotom obecnym na rynku na bardziej efektywną współpracę” – komentuje Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny IAB Polska.

Dane zbierane są  z całego rynku i pochodzą od marketerów, którzy zgodzili się  wziąć udział w badaniu. Partnerem badania jest PENTOR RESEARCH INTERNATIONAL S.A.

Źródło: Interactive Advertising Bureau Polska