Orange Polska udostępnił mojeID

Orange Polska udostępnił swoim użytkownikom mojeID, usługę zdalnego potwierdzania tożsamości, dostarczaną przez KIR. mojeID umożliwia nowym klientom indywidualnym Orange zawarcie umowy abonamentowej na usługi mobilne online.   

fot. Shutterstock

mojeID jest udostępniane przez systematycznie rosnącą liczbę dostawców usług z różnych sektorów gospodarki. Z rozwiązania KIR korzystają firmy z działające w m.in. sektorze prywatnych usług medycznych, ubezpieczeń, energetyki czy finansów. Orange Polska jest kolejnym, kluczowym dostawcą usług telekomunikacyjnych, który wprowadził do swojej oferty możliwość zdalnej weryfikacji tożsamości za pomocą mojeID.

mojeID zapewnia możliwość zdalnego potwierdzenia tożsamości klienta z wykorzystaniem bankowości  internetowej w oparciu o dane, które zostały wcześniej sprawdzone przez zaufany podmiot tj. bank. Jest to jedyne w Polsce komercyjne rozwiązanie zgodne z unijnymi i krajowymi regulacjami prawnymi dla procesów identyfikacji elektronicznej, które jest wykorzystywane zarówno w sektorze usługodawców prywatnych, jak i publicznych.

Uruchomienie mojeID poszerza gamę usług cyfrowych dostarczanych Orange Polska przez KIR. W październiku 2020 r. firma w swoich procesach kadrowych pilotażowo wdrożyła kwalifikowany podpis elektroniczny mSzafir. Korzystający z tego rozwiązania, pracownicy firmy mogą całkowicie zdalnie załatwiać sprawy z działem HR, bez skanowania czy drukowania dokumentów, co przyczynia się do optymalizacji czasu pracy i redukcji kosztów związanych z archiwizacją i przetwarzaniem dokumentów papierowych.

Źródło: KIR