4Fun.tv wchodzi na giełdę

Spółka ostatecznie zdecydowała o pozyskaniu środków na rozwój przez publiczną emisję. Prospekt emisyjny 4fun.tv ma zostać złożony do Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) na przełomie roku.

„Naszym strategicznym celem jest wyjście poza tradycyjne znaczenie „telewizja” i zbudowanie pod marką 4funTV, interaktywnej multimedialnej platformy, dystrybuującej treści video, nie tylko tradycyjnie jako program telewizyjny, ale przede wszystkim w interaktywnych formatach przystosowanych do nowych mediów: Internet (IPTV) i telefonii komórkowej 3G. Środki z emisji chcemy przeznaczyć na rozwój technologii i pozyskiwanie kontentu poprzez zakup praw autorskich, ale również przejęcia firm tworzących treść. Działania akwizycyjne pozwolą 4fun.tv S.A. wzmocnić pozycję na rynku usług mobilnych i rozwinąć ofertę dla wschodzącego rynku IPTV” – mówi Dariusz Stokowski, Prezes 4fun.tv S.A.

Spółka pracuje obecnie nad przejęciem dwóch spółek. Jedna to producent animacji video oraz kontentu do komórek. Druga, to dystrybutor, który reprezentuje w Polsce i dystrybuuje kontent takich nadawców jak np., National Geographic Channel, Extreme Sport, ISPN, PlayboyTV czy BBC Prime.

„Przez pierwsze dwa lata stawialiśmy przede wszystkim na rozwój i osiągnięcie break even. Utrzymujemy się już ze środków wypracowanych z bieżącej działalności, więc teraz czas na nowe inwestycje i zwiększenie dynamiki wzrostu.. Dzięki efektywnemu wykorzystywaniu możliwości naszej technologii oraz każdego z trzech kanałów dystrybucji sygnału telewizyjnego tworzymy hybrydę mediów, która jest przyszłością tej branży” – twierdzi Prezes Dariusz Stokowski.

Głównym akcjonariuszem spółki jest Nova Holding, brytyjska grupa kapitałowa. 4fun.tv. w ciągu niespełna 2,5 roku emitowania programu, zdobyła ponad 20% udziału w rynku stacji młodzieżowych. 4fun.tv dociera dziś do ponad 4 milionów gospodarstw domowych za pośrednictwem platform cyfrowych dostępnych na polskim rynku oraz największych operatorów sieci kablowych (Cyfra+, Cyfrowy Polsat, UPC, Vectra, Multimedia). Można ją odbierać za pośrednictwem telefonów komórkowych w Orange, a już wkrótce u następnego operatora. Jest dostępna również w pakiecie ADSL dystrybuowanym przez TPSA oraz na platformie cyfrowej ITI – ‘n’.