500 milionów kart z logo MasterCard w Europie

W trzecim kwartale w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2007 w Europie MasterCard zanotował dwucyfrowy wzrost wolumenu transakcji brutto w dolarach (16,8 %), wartość transakcji zakupowych (17,1 %), ilość transakcji w punktach sprzedaży (13,2 %), ilość transakcji gotówkowych (11,5 %) oraz ilość wydanych kart (15,4 %).

Na dzień 30 września 2008 roku liczba kart wydanych przez instytucje finansowe – partnerów biznesowych MasterCard w całej Europie wynosiła 197 milionów kart z logo MasterCard (z wyłączeniem kart Maestro® i Cirrus®). W trzecim kwartale 2008 roku europejscy posiadacze kart dokonali ponad 1,6 miliarda transakcji zakupu, płacąc swoimi kartami MasterCard w 8,2 miliona dostępnych w całym regionie punktów akceptujących płatności tymi kartami.

Ponadto marka Maestro umieszczona została na ponad 311 milionach kart, co daje wzrost o 5,2% w porównaniu do analogicznego kwartału roku 2007. Konsumenci mogą swoimi kartami Maestro dokonywać płatności korzystając z terminali elektronicznych u ponad 6,7 miliona akceptantów w całej Europie.

Javier Perez, Prezes MasterCard Europe powiedział: „Trzeci kwartał przyniósł MasterCard Europe silny wzrost, pokazując, że nasz model biznesowy – podmiotu przetwarzającego dane, doradczego oraz franczyzodawcy – jest w stanie stawić czoła trudnym warunkom makroekonomicznym. Jesteśmy dumni, że udało nam się osiągnąć tak znaczący wynik, jakim jest 500 milionów kart w regionie, i uważam, że jest to potwierdzenie naszej wartości, myśli innowacyjnej i wysokiego standardu usług, jakie oferujemy naszym klientom.”

„MasterCard zdaje sobie sprawę z wyzwań ekonomicznych, jakie obecnie stoją przed naszymi klientami – instytucjami finansowymi. Niemniej wciąż dzielimy się z nimi naszą niezłomną wiarą, w istnienie ogromnych możliwości w zakresie zastępowania gotówki i czeków plastikowym środkiem płatniczym, i że przynosi to wiele korzyści wszystkim uczestnikom łańcucha płatniczego – od banków, poprzez usługodawców aż po konsumentów.”

Raport MasterCard przedstawia także wiele znaczących osiągnięć biznesowych analizowanego kwartału:

W Rosji wyniki za ostatni kwartał wykazały 52,7 % wzrost rok-do-roku wolumenu oraz 59,0% wzrost rok-do-roku ilości transakcji MasterCard dla wszystkich produktów MasterCard zarówno debetowych jak i kredytowych w porównaniu z analogicznym okresem roku 2007.

W Polsce w trzecim kwartale 2008 roku zanotowano 19,3 % wzrost liczby wydanych kart liczonej rok-do-roku oraz 21,6% wzrost wartości transakcji dla wszystkich programów MasterCard w tym samym okresie 2007 roku.

MasterCard wraz z Intesa Sanpaolo, największym wydawcą kart we Włoszech rozpoczął globalną współpracę w zakresie wydawania kart kredytowych i debetowych w oparciu o specjalnie przygotowane rozwiązania biznesowe, innowacyjne technologie oraz niezrównaną globalną sieć akceptacji MasterCard.

MasterCard podpisał z National Australia Group długoterminową umowę partnerską, na mocy, której banki Clydesdale Bank oraz Yorkshire Bank staną się pierwszymi bankami w Wielkiej Brytanii wydającymi karty Debit MasterCard poczynając od 2009 roku, co będzie stanowiło uzupełnienie dla obecnych w stałej ofercie kart Maestro.

MasterCard podjął współpracę z JCB w celu wypracowania porozumienia, w ramach, którego transakcje pod marką JBC, przyjmowane przez klientów MasterCard mogłyby opcjonalnie być przesyłane globalnie przez sieć MasterCard. Sieć MasterCard działa wówczas jako bramka do obsługi takich transakcji, co zwiększa korzyści zarówno dla klientów JCB, jak i MasterCard.

Płatności zbliżeniowe w dalszym ciągu nabierają popularności w Europie: pierwsze transakcje MasterCard® PayPass™ zostały przeprowadzone na terenie Federacji Rosyjskiej, w Holandii dokonano pierwszych transakcji Maestro® PayPass™, we współpracy z SIBS wdrożono technologię PayPass na poziomie krajowym w Portugalii oraz dzięki VOLKSBANK na Słowacji; z Telecom Italia zawarto umowę na opracowanie płatności zbliżeniowych wykorzystujących pomoc telefonów komórkowych; wdrożono także nowe innowacyjne punkty akceptacji płatności zbliżeniowych między innymi w ramach festiwalu Coke Live Festival w Krakowie.