7 nowych placówek Nordea jednego dnia

Mimo intensywnych nakładów na rozwój sieci – otwarcie jednej placówki kosztuje między 0,5 a 1 mln zł – Nordea osiąga dobre wyniki finansowe. Na koniec 3 kwartału bank zanotował narastająco prawie 99 mln zł zysku netto, czyli o 91 proc. więcej niż rok wcześniej, kiedy wynik wyniósł 51,8 mln zł. Bankowi udało się również obniżyć wskaźnik C/I, który w 3. kwartale 2007 r. przekraczał 70,8 proc., by rok później spaść do 64,6 proc.

Siedem nowych oddziałów jednego dnia otworzył dziś bank Nordea – 3 w Warszawie, 2 w Poznaniu i 2 we Wrocławiu. Tym samym dużo szybciej zrealizuje plan, który zakładał utworzenie 150 placówek do końca 2009 r. A do końca tego roku sieć będzie liczyła 142, co oznacza potrojenie liczby w ciągu 24 miesięcy. Na przyszły rok bank zakłada powstanie kolejnych placówek.

Nordea jest jednym z najbardziej dynamicznych banków w Polsce pod względem rozwoju tradycyjnej sieci sprzedaży. W tym roku otworzył 60 placówek. Łącznie w Polsce w pierwszym półroczu 2008 roku otwarto 450 nowych oddziałów bankowych.

Wszystkie placówki powstają według nowego modelu, tzw. Turbo. W 2006 roku, gdy ruszał ten projekt, bank dysponował 42 placówkami. Większość z nich znajdowała się w rejonie pomorskim i centralnym. Od tamtej pory rozwija się w głównych aglomeracjach Polski – ze znacznym wzmocnieniem w rejonie Warszawy, Wrocławia, Poznania i Krakowa. Placówki mieszczą się przy głównych arteriach miasta lub w sąsiedztwie dużych osiedli mieszkaniowych. Rozwój sieci idzie w parze z wyższą rozpoznawalnością marki oraz z sukcesami sprzedażowymi, zwłaszcza konta Nordea Spektrum z bezpłatnym dostępem do wszystkich bankomatów w Polsce, kredytów mieszkaniowych i lokaty 10% Nordea Superhit.

– Tajemnicą sukcesu naszego projektu są: odpowiednia lokalizacja, nowoczesny model działalności operacyjnej łączący cechy tradycyjnej placówki z dostępem do kanałów elektronicznego kontaktu z bankiem, właściwy wybór i przeszkolenie personelu oraz opracowanie lokalnych planów sprzedażowych i wsparcia marketingowego – zdradza prezes Włodzimierz Kiciński.

We wszystkich nowych placówkach klienci mogą korzystać z wielokanałowego dostępu do usług przez całą dobę. W strefie 24h znajdują się bankomat wyposażony w bezpłatną funkcję wpłatomatu, infomat z pełnym dostępem do bankowości elektronicznej oraz strony internetowej www.nordea.pl oraz telefon, przez który można na przykład założyć lokatę czy sprawdzić saldo rachunku w centrum obsługi klienta. Nowością jest tzw. strefa oczekiwania, w której klient może napić się kawy. W większych placówkach mieści się także kolorowy kącik zabaw dla dzieci. Wnętrza oddziałów nawiązują stylistyką do rozwiązań skandynawskich – jasne kolory i niebieskie dodatki, poza tym przeszklenia zamiast drewnianych drzwi czy ścian działowych.