837 prac w 4. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS

„Liczba nadesłanych prac wskazuje, że jest to w tej chwili największy konkurs graficzny w Polsce. Tematy kolejnych edycji są dość trudne, a mimo to projekt ogromnie poszerzył swój zasięg. Wydaje się, że konkurs, zgodnie ze swoją ideą, jest coraz bardziej otwarty i popularny: prace nadsyłają zarówno osoby zawodowo związane z projektowaniem graficznym, jak i amatorzy. W ten sposób rozszerza się również dyskusja na temat reklamy zewnętrznej, co od początku było naszym celem. Cieszymy się, że jest aż tak duży odzew, ale pierwszy ogląd prac wskazuje na to, że wiele zgłoszeń nie zostało do końca przemyślanych – większość autorów nie ustrzegła się często bardzo podstawowych błędów” – komentuje prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS.

Wszystkie nadesłane i przyjęte prace będzie można obejrzeć na stronach portalu www.gazeta.pl w dziale Kultura od dnia 7 grudnia. Internauci będą mogli wyłonić plakat, który ich zdaniem najlepiej wypełnił zadanie konkursowe.

12 grudnia odbędą się obrady jury, złożonego z profesjonalistów i osób związanych z branżą reklamową. Jury wybierze pracę uhonorowaną nagrodą główną i nagrodą specjalną oraz prace wyróżnione. 15 grudnia podczas wernisażu nastąpi oficjalne ogłoszenie wyników i uroczyste wręczenie nagród.

Nowością tej edycji konkursu jest dwustopniowe głosowanie jury (w pierwszym etapie każdy z członków jury wybiera 10 najlepszych plakatów, w drugim etapie, spośród wstępnie wybranych plakatów, jury wybierze prace nagrodzone nagrodą główną i nagrodą specjalną oraz prace wyróżnione). Nowością jest także powołanie niezależnego audytora – firmy Ernst & Young. Jego zadaniem jest zebranie nadsyłanych prac oraz czuwanie nad prawidłowością głosowań.