90 sekund o oszczędzaniu

Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy oraz serwis www.millionyou.com zapraszają do udziału w konkursie „Krótki film o oszczędzaniu II”. Wystarczy kamera lub komórka oraz ciekawy pomysł na wykorzystanie jednego z haseł promujących oszczędzanie, by zmierzyć się z konkursowym wyzwaniem.

Etiudy filmowe można nadsyłać do 27 listopada. Łączna pula nagród w konkursie wynosi 34 000 złotych. „Krótki film o oszczędzaniu II” organizowany jest w ramach akcji „Tydzień dla Oszczędzania”.

Konkurs

„Krótki film o oszczędzaniu II” adresowany jest do uczniów oraz nauczycieli szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. W kategorii OPEN mogą wziąć udział także osoby, które niezależnie od zaangażowania swojej szkoły, chciałyby spróbować sił w roli filmowców. W konkursie nagradzane będą także szkoły. Tematyka filmów nawiązywać ma do jednego
z haseł promujących oszczędzanie.

Konkurs organizowany jest w ramach ogólnopolskiej akcji edukacyjnej „Tydzień dla Oszczędzania”. Lekka i przyjemna forma konkursu sprzyja efektywnemu przekazywaniu młodzieży treści z zakresu edukacji ekonomicznej. Przy okazji jest to także ciekawe wyzwanie artystyczne dla młodych filmowców. O sukcesie ubiegłorocznej akcji świadczy ponad 600 minut materiałów filmowych nadesłanych na konkurs. W tym roku konkurs został poszerzony o dodatkową kategorię, w której nagrodzone mogą zostać relacje filmowe z happeningów i wydarzeń typu flashmob.

90 sekund o oszczędzaniu – krok po kroku

Filmy można zgłaszać w jednej z trzech kategorii.

1. Krótki film o oszczędzaniu – SZKOŁA
2. Happening – SZKOŁA
3. Krótki film o oszczędzaniu – OPEN

Termin nadsyłania materiałów konkursowych upływa 27 listopada. Zgłaszane filmy nie powinny być dłuższe niż 90 sekund. Muszą zawierać jedno z haseł konkursowych zaproponowanych przez organizatorów. Szkoły, których uczniowie będą chcieli wziąć udział w konkursie filmowym, powinny wcześniej wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie www.tdo.edu.pl. Konkursowe filmy należy potem zamieścić w serwisie www.millionyou.com. Filmy z kategorii SZKOŁA zostaną ocenione i wybrane przez profesjonalne jury. W kategorii OPEN jury nominuje najlepsze filmy, a zwycięzcę wybiorą już internauci. Regulamin konkursu, hasła konkursowe oraz szczegółowe zasady i opis nagród znajdują się w serwisie www.tdo.edu.pl.

Patronat medialny nad akcją Tydzień dla Oszczędzania 2009 objął tygodnik Newsweek.

Źródło: Citi Handlowy