Absolut Pictures prezentuje …

Kampania The Absolut Pictures to pięć filmów reklamowych będących parafrazą gatunków światowego kina. W formie zwiastunów filmowych, w sposób ironiczny, ale i pełen ciepła, ABSOLUT przedstawił parodię najbardziej popularnych konwencji filmowych. Podczas kiedy nazwa marki nie jest od razu ujawniana, podpowiedzi o tym, kto stoi za każdym z filmów, pojawiają się od pierwszej klatki. Odkrywanie kształtów butelki ABSOLUT w jej wielu wcieleniach staje się dla widzów dobrą zabawą.

ABSOLUT zadebiutował w świecie filmu w 1998 roku, przedstawiając reklamę Hey Stranger. Dotychczas ukazały się kolejno następujące filmy z serii The Absolut Pictures: Beat Crazy, Dzień Dobry Panie Grubner, Adios Casanova oraz Mulit. Ostatni przygotowany został w dwóch wersjach – 60 sekundowym zwiastunie filmowym oraz pełnej, 12-sto minutowej.

Reżyserzy, którzy współpracowali z marką ABSOLUT przy produkcji filmów to: Spike Lee (Malcolm X, Ślepy Zaułek, Mordercze Lato, 25 godzina), Sam Raimi (Spider Man, Flinstons, Hudsucker Proxy), Tom Dicillo (Nieustające wakacje, Inaczej niż w raju, Drugie wcielenie), Tarsem Singh (Cela) oraz Ivan Zachariasz (Peace Army).

HEY STRANGER.
Film Hey Stranger nakręcony został w czasie trzech dni na pustyni w okolicach Los Angeles. Zagrali w nim: argentyński aktor Ivo Cutzarida jako The Stranger, Alex Morissen jako Jennifer oraz weteran Hollywood John Salon jako czarny charakter Cole. Reżyserem filmu został Sam Raimi, a producentami Angela Krass i Joe Mantegna. Autorem zdjęć do filmu był Dean Cundy (Flubber, Apollo 13, Nie wierzcie bliźniaczkom).

W upalny dzień, The Stranger wkracza z pustyni do miasta, niosąc ze sobą tajemniczą czarną walizkę. Wśród szybkich ujęć, romansu i niebezpieczeństwa, przestraszonych koni i gwałtownych wybuchów, obskurnych knajp i leniwie kręcących się wentylatorów, głos z poza planu wyjaśnia: Reżyser „A Fistful of Knuckles przedstawia mężczyznę, który właśnie zapisał się na kurs szybkiego umierania„.

BEAT CRAZY.
Kolejny film z cyklu The Absolut Pictures presents? to historia młodych Brytyjczyków, którzy postanowili szukać sławy i bogactwa na klubowej scenie Ibizy. Obraz w reżyserii Tarsema nawiązuje fabułą i swoją wrażliwością do gatunku brytyjskich filmów niezależnych. Mocna ścieżka dźwiękowa autorstwa brytyjskiego DJ`a i producenta Davida Holmesa, piękni imprezowicze, dyskoteka na 10 tys. osób, rywalizacja pomiędzy Tonym i Shepem a Mr. Big oraz tłumy ochroniarzy – to wszystko daje pewne pojęcie o Beat Crazy.

DZIEŃ DOBRY PANIE GRUBNER.
Dzień Dobry, Panie Grubner określony został w 2001 roku mianem „najbardziej oczekiwanego filmu o lunatyzmie”. Film wyreżyserował Tom DiCillo, niezależny reżyser filmów fabularnych z Nowego Jorku.

Postrzegam ten obraz jako bardzo szczegółową komedię. Starałem się by był szczegółowy w każdym elemencie – w kostiumach, plenerach, w reżyserii i w grze aktorskiej. Pod tym względem potraktowałem tę reklamówkę jak 60 sekundowy film – powiedział DiCillo.

Dzień dobry Panie Grubner to historia Jima Grubnera, człowieka, który pracuje na nocną zmianę i śpi w dzień? A przynajmniej tak mu się wydaje. W rzeczywistości pan Grubner prowadzi sekretne, dzienne życie. Tak sekretne, że jemu samemu wydaje się być snem.

ADIOS CASANOVA.
W 2002 roku ABSOLUT zaprezentował czwartą reklamę filmową. Aby nakręcić Adios Casanova, reżyser Spike Lee wraz z ekipą zdjęciową, udali się do Barcelony. Inspiracją dla reklamy były postacie, kolory i temperament kina latynoamerykańskiego i południowoamerykańskich telenowel.

Historia Adios Casanova jest dość prosta: co stanie się, gdy każda z pięciu żon jednego mężczyzny przypadkowo dowie się o istnieniu pozostałych? Mówiąc krótko: zemsta!

We wszystkich rolach obsadzono aktorów hiszpańskich. Tytułowy Casanova, czyli Alfredo, jest uosobieniem stuprocentowego latynoskiego kochanka. Postać ta to połączenie Lorenzo Lamasa, Desi Arnaza, Ricky Martina, Cesare Romano i Antonio Banderasa z odrobiną Matta Villona. Alfredo jest świadomy wrażenia jakie wywiera na kobietach i wykorzystuje tę wiedzę. Kobiety go kochają i on też je kocha. Tak bardzo, że nie potrafi się opanować: już pięć razy stawał przed ołtarzem?

MULIT.
Mulit, najnowszy film z cyklu The Absolut Picture presents? nawiązuje do indyjskiej produkcji filmowej – BOLLYWOOD. Film został wyreżyserowany przez czeskiego reżysera, Ivana Zachariasa. Wszystkie zdjęcia były kręcone w Indiach, w kraju w którym ponad 10 milionów ludzi dziennie odwiedza kina i gdzie powstaje ponad 1 000 filmów rocznie, co stanowi dwukrotność produkcji filmowej w USA. W filmie pojawiają się aktorzy znani polskiemu widzowi m.in. z „Monsunowego wesela”.

Fabuła filmu odpowiada historiom przedstawianym w większości filmów indyjskich. Mulit (Raja Vaid), fryzjer z Bombaju, zakochany w córce Premiera Nitcie (Richa Pallod) zostaje zdradzony przez swojego zazdrosnego kolegę po fachu Vikrama (Vejay Raaz) i osadzony w więzieniu. Jednak tłum wychodzi na ulicę, protestując przeciwko aresztowaniu najlepszego fryzjera w mieście?

Od reklamy do krótkometrażowego filmu
Duże zainteresowanie filmami The Absolut Picture? skłoniło ABSOLUT do przygotowania po raz pierwszy krótkometrażowej wersji filmu. W ten sposób seria 60 – sekundowych reklam filmów, które nigdy nie powstały, wzbogaciła się o pierwszy film. Dwunastominutowa wersja Mulit została już nagrodzona przez Stowarzyszenie Niezależnych Producentów – Association of Independent Commercial Producers (AICP), dzięki czemu obraz stał się częścią kolekcji Museum of Modern Art (MoMA) w Nowym Jorku. 1 września 2003, dwunastominutowa wersja Mulit została zaprezentowana podczas XIV Międzynarodowego Festiwalu Filmów krótkometrażowych, w Sao Paulo, w Brazylii.