Acxiom Polska wzbogaca zewnętrzne bazy danych

Bardzo często zgromadzone przez poszczególne firmy wewnętrzne bazy danych ograniczają się tylko do podstawowych informacji o klientach, takich jak dane teleadresowe czy historia zrealizowanych transakcji. Bazując wyłącznie na tej podstawie, trudno jest mówić o dostosowywaniu oferty firmy i komunikacji do profilu klientów, ocenie potencjału nabywców, przewidywaniu ich zachowań czy zwiększaniu udziału w „portfelu klientów”. Mając na uwadze właśnie takie potrzeby, Acxiom przygotował dla współpracujących z firmą klientów, ofertę wzbogacania ich baz wewnętrznych.

„Wolumen i zasięg posiadanych przez nas informacji jest na tyle duży, że po zderzeniu bazy Klienta z bazą Acxiom, jesteśmy w większości przypadków w stanie, odnaleźć i zidentyfikować dużą część wspólną – mówi Mariusz Pawłowski, Dyrektor Działu Analiz w Acxiom Polska. – Na podstawie wykonanej deduplikacji oraz stworzonego zestawu algorytmów możliwe jest uzupełnienie brakujących informacji (aktualizacja, korekta danych teleadresowych) oraz dodanie zupełnie nowych charakterystyk.”

Jakie, dodatkowe informacje możemy uzyskać w wyniku procesu wzbogacania?

Do dyspozycji jest szeroki zestaw danych socjo-demograficznych (wiek, wielkość gospodarstwa domowego, liczba dzieci, wykształcenie, pozycja zawodowa), danych związanych z sytuacją materialną i finansową (dochody, posiadanie mieszkania i samochodu), spędzania czasu wolnego czasu (zainteresowania, czas poświęcony na oglądanie telewizji, wyjazdy wakacyjne) czy kryteriów podejmowania decyzji zakupowych (cena, jakość, promocje, przywiązanie do marki…).

Tego rodzaje informacje pozwolą specjalistom od marketingu na wykonywanie zaawansowanych analiz, segmentacji i profilowania wyodrębnionych grup konsumentów. Mogą stanowić także nieocenioną pomoc przy opracowywaniu strategii komunikacji marketingowej czy decyzjach dotyczących dywersyfikacji oferty.

W ramach oferty promocyjnej Acxiom obowiązującej do końca roku kalendarzowego, klienci mogą dokonać wzbogacania baz o dane typu: wykształcenie, pozycja zawodowa, dochody gospodarstwa domowego oraz kryteria podejmowania decyzji zakupowych, w preferencyjnej cenie.