Firma adidas wraz z lokalnymi władzami współorganizuje 6. Maraton Poznański. „Od lat wspieramy największe maratony świata, inwestując w promocję aktywnego trybu życia. Zależy nam, by ludzie zrozumieli jak ważny dla dobrego samopoczucia człowieka jest ruch. Taki maraton jest wspaniałą okazją do sprawdzenia swoich możliwości wśród najlepszych. A biegi są jednym z niewielu sportów gdzie amatorzy mogą bezpośrednio rywalizować z zawodowcami. Dlatego też, podczas zawodów w Poznaniu zwycięzcą będzie każdy kto aktywnie spędzi z nami ten niedzielny dzień” – powiedział Paweł Patkowski, szef marketingu adidas Poland – „adidas jest zaangażowany w biegi do czasów, kiedy nasz założyciel Adi Dassler wyprodukował pierwszą parę butów dla biegacza w 1928 roku. Obecność marki adidas na Maratonie Poznańskim, jednej z najpopularniejszych imprez biegowych w Polsce jest dowodem naszej pasji do sportu, produktów, które ulepszamy poprzez wdrażanie nowych technologii oraz dążenia do zwycięstwa. Dodatkowo, Maraton Poznański to doskonała okazja do wzmocnienia silnej pozycji marki adidas w kategorii running”
W ramach współpracy firma adidas dostarczy dla sędziów i obsługi zawodów stroje sportowe,
a trzech pierwszych zwycięzców biegów (kobiety i mężczyźni) w 10 kategoriach wiekowych otrzyma wysokiej klasy nagrody firmy adidas, które z całą pewnością pomogą im w odnoszeniu kolejnych sukcesów sportowych.
Ponadto, firma adidas przygotuje dla wszystkich uczestników maratonu oraz licznie zgromadzonej publiczności możliwość skorzystania z systemu Footscan®, dzięki któremu można sprawdzić prawidłowość pracy stóp podczas biegu, a wyniki skonsultować ze specjalistami od biomechaniki. Aby jak największa liczba z blisko pięciu tysięcy startujących, mogła przeprowadzić analizę i dobrać idealnie dopasowane obuwie, stanowisko adidas, w namiocie Expo Maraton, będzie dostępne już od 15 października br., na dzień przed wielkim biegiem. Natomiast najwięksi zapaleńcy biegów zaraz po badaniu będą mieli okazję kupić idealnie dopasowane do ich potrzeb obuwie w specjalnie przygotowanym stoisku sprzedażowym adidas.
Zawody w Poznaniu są ostatnim, podsumowującym sezon maratonem w Polsce. Gromadzą one nie tylko polskich fanów aktywnego spędzania czasu, ale również przyciągają blisko 3000 biegaczy z trzydziestu trzech krajów świata.