ADSEO o kondycji polskich stron WWW

W listopadzie 2009 roku Adseo – marka Grupy Adweb specjalizująca się w marketingu wyszukiwarkowym – przeprowadziła promocję pod hasłem „Drzwi otwarte w Adseo”. Celem akcji było sprawdzenie, jak właściciele stron radzą sobie z ich poprawnym użytkowaniem i promowaniem w wyszukiwarkach. Efektem kilkumiesięcznej pracy i przeprowadzonych badań jest raport, który ujrzał właśnie światło dzienne.

W dobie Internetu podstawowym czynnikiem gwarantującym widoczność w sieci jest nowoczesna i poprawnie zoptymalizowana witryna. Z oficjalnych badań Google wynika, że aż 45% polskich firm nie posiada własnej strony. Idąc tym tropem ADSEO postanowiło sprawdzić jak wygląda sytuacja w przypadku firm, które posiadają własne witryny: czy budują serwisy w oparciu o przyjazne użytkownikom i wyszukiwarkom rozwiązania oraz czy w pełni wykorzystują potencjał reklamowy przez nie oferowany. W ramach tych działań przeprowadzone zostały badania, a ich wyniki opublikowano w szczegółowym raporcie.

 

Badanie objęło cztery podstawowe czynniki, które w dużej mierze wpływają na funkcjonalność strony: treść, poprawność kodu, działania pozycjonerskie, Page Rank. Podczas analizy stron specjaliści Grupy Adweb zaobserwowali pewną mentalność łączącą wielu właścicieli witryn. „Strony często wykonane są w technologii flash. Mimo, iż poprawność od strony kodu jest prawidłowa, to właściciele całkowicie zapominają o treści oraz promocji swoich stron” – mówi Anna Sikorska, SEO Director w ADSEO. Ponad to, raport pokazał kilka zaskakujących odkryć, które mogą okazać się cennym narzędziem, zarówno dla projektantów witryn jak i samych pozycjonerów.

Źródło: Adseo