Przed serwisami ubezpieczycieli direct stoi wyzwanie jak najprostszego komunikowania unikalnych korzyści, budowy zaufania i dobrych relacji z użytkownikiem oraz bezpośredniego skłonienia go do działania. Link4 wspiera wypracowane w tym względzie metody rozwiązaniami, które powstają na bazie analizy zachowań klientów.
Projekt nowego serwisu oparto o wyniki badań z elementami testów porównawczych, przeprowadzonych przez agencję Symetria. Wskazały one, jakich treści szukają użytkownicy, jak nawigują po serwisach ubezpieczeniowych, jakich opcji poszukują, jak wyszukują informacje o ofercie, i wreszcie – jak dokonują wyboru i zakupu. Konstrukcję serwisu na tej podstawie wyznaczyły dwa hasła: potrzeby użytkownika i prostota. Ofertę, poszerzoną o nową kategorię ubezpieczeń na życie uporządkowano i zamknięto w formie spójnej z nową identyfikacją wizualną Link4.
Użytkownicy w serwisie Link4 znajdą łatwy dostęp do najważniejszych dla nich i zrozumiale przedstawionych informacji oraz szeregu przydatnych narzędzi. Orientację ułatwia przejrzysty układ treści w działach i system czytelnych ikon. Sprawdzając dane ubezpieczenie klient może poznać jasno przedstawione zasady jego działania. Jak wskazały badania, dla internauty najważniejsze jest szybkie porównanie cen. Stąd w serwisie Link4 może on błyskawicznie i z każdego poziomu serwisu obliczyć składkę za pomocą kalkulatora. Dzięki kontekstowości treści w każdej chwili może również sprawdzić przypisane do danej oferty promocje oraz szybko przejść do wszelkich uzupełniających informacji. Co ważne, kontakt z konsultantem w celu zakupu lub uzyskania pomocy jest dostępny z każdego miejsca serwisu. Dodatkowe wsparcie zapewnia internaucie Niezbędnik – zbiór porad i treści edukacyjnych, ułatwiających orientację w świecie ubezpieczeń.
„Dobrze znamy potrzeby naszych klientów i wiemy, jak bardzo w wyborze ubezpieczyciela w Internecie liczy się cena, szybkość i łatwość zawarcia umowy. Dlatego priorytetami przy tworzeniu nowej odsłony serwisu Link4 były: błyskawiczny dostęp do najważniejszych opcji, wysoki poziom bezpieczeństwa i intuicyjna nawigacja. Jesteśmy zadowoleni z końcowego kształtu nowego serwisu, a pierwsze reakcje klientów dowodzą, że jest on dobrze oceniany przez klientów” – powiedziała Marta Leszko, junior e-marketing manager w Link4.
O istocie współpracy mówi także Jacek Jursza, specjalista IT z agencji Symetria: „Doświadczenie Symetrii wskazuje na to, jak dobrze sprawdzają się rozwiązania, w których firma decyduje się poprzez swój serwis przede wszystkim wspierać potrzeby internauty. Współpraca z Link4 to współpraca ze świadomym tego i zdecydowanym Klientem. Dzięki wspólnocie celów uzyskano pełną prezentację treści ważnych dla Link4 przy zachowaniu lekkości witryny i uwypukleniu informacji ważnych dla użytkownika końcowego”.