Agencja Rynku Rolnego korzysta z nowej usługi Oracle

Agencja Rynku Rolnego dołączyła do grona użytkowników Oracle korzystających z usługi Advanced Product Services. APS jest oferowany przez Asystę Techniczną Oracle Polska od roku 2003 – ta najbardziej zaawansowana odmiana usługi serwisowej jest przeznaczona dla tych firm i organizacji, w których potrzebna jest szczególna opieka nad systemem Oracle; umowa APS gwarantuje im nie tylko stałą dostępność konsultantów, ale także przewiduje dla każdego klienta przydzielenie dedykowanego zespołu analityków wyznaczonych do jego obsługi.

W Agencji Rynku Rolnego wszystkie działające tam systemy informatyczne wykorzystują technologię Oracle; działając w kilku obszarach biznesowych obsługują różne rynki i kategorie produktów rolnych. Należą do nich przykładowo aplikacje do obsługi handlu zagranicznego (zezwolenia importowe i eksportowe dla poszczególnych rynków), interwencji na rynkach rolnych (mleko, zboże, mięso), zarządzania magazynami, obsługi zabezpieczeń i gwarancji umów, czy komunikująca się z wszystkimi poprzednimi aplikacja do rejestracji przedsiębiorców. Dodatkowo aplikacje ARR obsługują obszary takie jak mechanizmy kwotowania produkcji, czy programy pomocy żywnościowej.

Analitycy Oracle wykonują w ramach swojej pracy wiele czynności pomagających Agencji w utrzymaniu ich systemów w najlepszej kondycji; należą do nich: strojenie bazy, identyfikacja problemów związanych z wydajnością bazy i aplikacji, czy migracja do nowszych wersji produktów Oracle – zarówno bazy danych jak i serwera aplikacji.

„Warto zaznaczyć, że w ramach usługi Advanced Product Services stosowane są nie tylko standardowe metody obsługi, ale wiele problemów znajduje specyficzne rozwiązania, dostosowane bardzo szczegółowo do potrzeb klienta, niekiedy są one unikatowe w skali całego kraju. W przypadku Agencji Rynku Rolnego wykorzystanie APS jest korzystne także z uwagi na częste zmiany jakie zachodzą w poszczególnych modułach aplikacji. Zmiany te są konsekwencją częstych zmian legislacyjnych (zarówno przepisów krajowych jak i unijnych), a także wynikają z faktu ciągłego wdrażania nowych funkcji oprogramowania. APS jest usługą elastyczną, która pozwoli Agencji poradzić sobie z utrzymaniem jej wyjątkowo skomplikowanego środowiska informatycznego zarówno teraz, jak i w przyszłości” – mówi Ireneusz Hytroś, Dyrektor Działu Asysty Technicznej Oracle Polska.

W ramach kontraktu ARR zakupił także pakiet konsultacji typu Oracle Expert Services. Usługa ta jest dostępna od 2004 roku i zyskała już bardzo wysoką ocenę na rynku.

„Uważamy, że nowe usługi konsultingowe Oracle są ze wszech miar godne polecenia – mogą one doskonale służyć jako szkolenia skrojone na miarę dla personelu zajmującego się produktami Oracle. W specyficznych przypadkach konsultacje są korzystniejsze niż szkolenia, gdyż pozwalają naszym pracownikom szybko nauczyć się dokładnie tych wybranych zagadnień, które są im najbardziej potrzebne” – powiedział Roman Huk Zastępca Dyrektora Biura Teleinformatyki Agencji Rynku Rolnego.