Wartość transakcji sfinalizowanej 12 listopada wyniosła 1 836 450 zł. W efekcie fundusz Secus I FIZ stał się właścicielem 495 tys. akcji, co oznacza 4,95 proc. udział w kapitale i daje 4,13 proc. głosów podczas WZA. Stroną sprzedającą akcje był amerykański fundusz Amada Investment LLC.
Agito.pl to wiodąca spółka polskiej branży e-commerce, która obecnie prowadzi przygotowania do debiutu giełdowego. Spółka w tym roku przewiduje uzyskanie przychodów ze sprzedaży na poziomie ponad 100 mln zł – oznacza to co najmniej podwojenie obrotów w porównaniu z ubiegłym rokiem.
„Decyzja o zainwestowaniu środków w Agito.pl wynikała z kilku zasadniczych powodów. Po pierwsze spółka rozwija się w imponującym tempie, konsekwentnie umacniając pozycję lidera branży e-commerce i notując tylko w pierwszym półroczu tego roku wzrost sprzedaży o 250 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2006 r. Poza tym charakteryzuje się licznymi przewagami konkurencyjnymi, do których zalicza się np. posiadanie własnego i profesjonalnie zarządzanego magazynu, pozwalającego na znaczne skrócenie czasu realizacji zamówień, co ciągle na tle krajowej branży e-sklepów jest rzadkością. Ponadto, rynek handlu elektronicznego, przyrastający o co najmniej 50-60 proc. rocznie, postrzegamy jako branżę bardzo atrakcyjną inwestycyjnie” – mówi Mirosław Fabryczny, wiceprezes Secus Asset Management, spółki zarządzającej aktywami funduszu.
Zarządzający funduszem pracuje nad przygotowaniem kolejnych projektów inwestycyjnych do Docelowego Portfela Inwestycyjnego Secus I FIZ, między innymi o charakterze pre-IPO. Obiektem zainteresowania funduszu są przedsiębiorstwa działające w perspektywicznych branżach i mogące pochwalić się dużą dynamiką wzrostu.
Secus I FIZ jako pierwszy w Polsce umożliwił inwestorom indywidualnym dostęp do inwestycji typu private equity, charakteryzujących się często ponadprzeciętnymi stopami zwrotu. Do tej pory fundusz przeprowadził dwie publiczne emisje certyfikatów inwestycyjnych – pierwszą pod koniec 2006 r. oraz drugą w maju tego roku. Podczas drugiej emisji zebrano kwotę siedmiokrotnie większą niż podczas pierwszej, co świadczyło o rosnącym zainteresowaniu tego typu ofertą.