AIG Bank chce wejść do czołówki wydawców kart kredytowych

Po trzech kwartałach br. bank zarobił 160,3 mln zł. W całym 2006 r. spółka chce zarobić ponad 200 mln zł, to jest o 15 proc. więcej niż przed rokiem. W przyszłym roku AIG Bank Polska planuje utrzymać kilkunastoprocentowe tempo wzrostu zysku netto oraz 30-procentowy przyrost kredytów.

Portfel kredytowy banku wynosi obecnie 2,7 mld zł. Prezes banku Grzegorz Rojewski zaznacza, że spółka zawdzięcza wzrost wyłącznie kredytom gotówkowym i ratalnym. Przy udzielaniu kredytów ratalnych AIG współpracuje z 10 tys. sklepów. Kredyty gotówkowe udostępnia w 100 własnych placówkach zwanych AIGO. W tym roku bank otworzył 23 takie placówki, w przyszłym uruchomi tyle samo. Chce także wystartować z siecią franczyzową.

Bank chce zostać ważnym graczem na rynku kart kredytowych. Według prezesa spółka ma duży potencjał, ponieważ obsługuje ponad 1,7 mln kredytów, a w bazie ma kilka milionów klientów. W 2007 r. AIG chce wydać kilkadziesiąt tysięcy kart, ale z takimi potentatami jak PKO BP i Lukas Bank nie będzie się ścigał.

AIG Bank Polska kuszą także rynki wschodnie. Jeszcze nie wiadomo, czy będzie je zdobywał sam, czy zrobi to jego inwestor strategiczny – amerykańska grupa AIG.