AIG zwiększa pojemność ubezpieczeniową dla operatorów lotnisk, usługodawców oraz producentów komponentów lotniczych

Firma ubezpieczeniowa AIG zwiększyła pojemność ubezpieczeniową dla ryzyk związanych z odpowiedzialnością cywilną w lotnictwie. Limit odpowiedzialności oferowany samodzielnie przez spółkę podwyższony został do 1 mld dolarów.

Nowa odsłona programów ubezpieczeniowych AIG skierowana jest do operatorów lotnisk, usługodawców działających na terenie portów lotniczych, a także producentów komponentów wykorzystywanych w lotnictwie. Od początku maja 2015 oferta dostępna jest również w Polsce.

Podwyższenie pojemności ubezpieczeniowej to odpowiedź na rosnącą potrzebę zabezpieczenia przed ryzykiem dużych strat, z którym mamy do czynienia w branży lotniczej. Odpowiedzialność operatorów lotnisk, usługodawców i podmiotów dostarczających komponenty dla branży lotniczej jest bardzo szeroka. Wpływa na nią m.in. wzrost intensywności ruchu lotniczego, ciągły rozwój infrastruktury oraz postęp technologiczny w przemyśle lotniczym, widoczny także w Polsce. W ostatnich latach w naszym kraju znacząco zwiększyła się liczba przewożonych pasażerów oraz obsługiwanych operacji lotniczych. Powstały nowe porty lotnicze (w tym lotnisko w Modlinie oraz porty regionalne w południowo-wschodniej części kraju). Na początku przyszłego roku planowane jest otwarcie lotniska w Szymanach.

Aby sprostać nowym potrzebom pojawiającym się na rynku, firma AIG – wiodący na świecie ubezpieczyciel ryzyk lotniczych – zdecydowała się samodzielnie zaoferować poszczególnym podmiotom pojemność ubezpieczeniową podwyższoną do 1 mld dolarów. Oferta stanowi alternatywę dla ewentualnych konsorcjów złożonych z kilku ubezpieczycieli. Dotyczy ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej związanej z prowadzoną działalnością, a także odpowiedzialności za produkt.

Wprowadzenie limitu odpowiedzialności w wysokości 1 mld dolarów zapewnia naszym klientom kompleksową ochronę, gwarantując jednocześnie elastyczność rozwiązań trudną do osiągnięcia w przypadku rozwiązań konsorcyjnych. Dzięki temu posiadacze polisy będą mogli w ramach jednego programu ubezpieczeniowego uzyskać niezbędne wsparcie związane z różnymi obszarami swojej działalności. W ten sposób po raz kolejny wyznaczamy nowy standard w zakresie rozwiązań ubezpieczeniowych dla branży lotniczej”– powiedział Paweł Holnicki-Szulc, dyrektor działu Specialty Lines, East Zone EMEA Global Specialty w firmie AIG.

Co równie ważne, zapewniamy nie tylko ochronę na wypadek wystąpienia szkód, ale także wsparcie ekspertów z zakresu zarządzania ryzykiem i bezpieczeństwa pracy. Posiadamy bogate doświadczenie z obszarze prewencji. Nasz wachlarz specjalistycznych produktów ubezpieczeniowych dla branży lotniczej budujemy i udoskonalamy od ponad 65 lat” – dodaje Paweł Holnicki-Szulc.

Limit odpowiedzialności w wysokości 1 mld USD ma zastosowanie między innymi w przypadku operatów lotnisk (międzynarodowych, krajowych, regionalnych), a także usługodawców działających na terenie portów lotniczych (w tym m.in. operatorów obsługi naziemnej, pracowników spółek paliwowych, agencji ochrony czy też dostawców cateringu pokładowego). Wyższa pojemność ubezpieczeniowa jest dostępna również dla producentów samolotów, części zamiennych i podzespołów, którym firma AIG oferuje m.in. OC za produkt.

Nasze polisy dla branży lotniczej są wystawiane w Polsce, dzięki czemu jesteśmy w stanie pełniej dostosować je do potrzeb poszczególnych podmiotów z tego sektora. Ubezpieczamy odpowiedzialność właścicieli i operatorów portów lotniczych, kontrolerów ruchu lotniczego, a także firm usługowych i dostawców komponentów. Jesteśmy w stanie zapewnić ochronę zarówno pracownikom uzupełniającym paliwo w samolotach, jak i przedsiębiorstwom wykonującym prace budowlane na lotniskach. W Polsce obsługujemy m.in.Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” w obszarze ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej oraz ubezpieczeń lotniczych – powiedział Paweł Holnicki-Szulc.

AIG ubezpiecza obecnie ponad 80% głównych lotnisk oraz producentów branży lotniczej na świecie. Firma specjalizuje się w ubezpieczeniach i zarządzaniu ryzykiem charakterystycznym dla linii lotniczych, lotnictwa ogólnego, portów lotniczych, producentów, dystrybutorów oraz szerokiej infrastruktury lotniczej.