Ailleron wdroży wirtualny oddział w greckim Piraeus Banku

Największy grecki bank, Piraeus Bank, mający blisko 6 milionów klientów i 30 proc. udział w rynku w tym kraju, jeszcze w 2018 roku uruchomi wirtualny oddział. Będzie to kolejne wdrożenie LiveBanku, realizowane przez firmę Ailleron dla tego klienta.

W zeszłym roku bank udostępnił klientom samoobsługowe oddziały, wyposażone w kioski VTS (Video Teller System) działające na systemie LiveBank, wdrożonym przez Ailleron końcem 2016 roku. W oddziałach tych, klienci mogli automatycznie zrealizować transakcje, prowadzić rozmowę wideo z doradcą, przesyłać podpisane dokumenty, a także wpłacać i wypłacać gotówkę.
Kontynuując współpracę z Ailleron, Piraeus Bank podjął decyzję o udostępnieniu wirtualnego oddziału klientom, korzystającym z serwisu bankowego na komputerach i smartfonach. Będzie to uzupełnienie dla działających już zautomatyzowanych oddziałów.

MilanMarkovic78, YAY Foto

Wirtualny oddział LiveBank umożliwia współpracę z doradcą banku podczas połączenia wideo, audio lub czatu. W trakcie rozmowy można korzystać z interaktywnych symulatorów, pracować wspólnie na dokumentach i formularzach, udostępniać ekran, podpisywać dokumenty, czy stosować co-browsing, umożliwiający dokonywanie zmian przez pracownika banku w oknie na urządzeniu klienta. System umożliwia również całkowicie zdalne zweryfikowanie tożsamości nowych klientów z zachowaniem najwyższego bezpieczeństwa.

Całość procesów jest tak dostosowana, aby do sfery wirtualnej przenieść jak największą część oferty banku i umożliwić ich skuteczną sprzedaż w kanałach cyfrowych. Dla klientów banku, wirtualny oddział oznacza załatwienie wszystkich formalności bezpośrednio na ich urządzeniach, z domowego zacisza, bez uciążliwych wizyt w oddziale banku.

Źródło: Ailleron