Już w poprzednim roku banki podejmowały nowe inicjatywy, opracowywały plany wprowadzenia na rynek nowych produktów i nowych technologii, dokonywały próbnych implementacji nowoczesnych rozwiązań na wybranych rynkach. Wszystkie te działania miały przyczynić się do wygenerowania nowych źródeł dochodów w przeciwieństwie do tradycyjnego podejścia prezentowanego w ostatnich latach polegającego na cięciu kosztów.
Utrzymanie wysokiej efektywności działalności operacyjnej banków nadal pozostaje priorytetowym zadaniem, jednak w 2007 roku banki będą koncentrować się na zidentyfikowaniu nowych strumieni dochodów oraz będą starały się znaleźć nowe sposoby na umocnienie swojej pozycji na rynku.
Rok 2007 to będzie czas wprowadzania w życie opracowanych w 2006 roku planów oraz kończenia projektów rozpoczętych w poprzednim roku. Grupą docelową staną się klienci, którzy do tej pory nie byli w centrum zainteresowania banków.
Nowe źródła przychodów powstaną również dzięki wprowadzeniu nowoczesnych narzędzi zwiększających efektywność cross-sellingu i nowych technologii, które umożliwią zróżnicowanie oferty dzięki dodaniu do ofert bankowych nowych produktów.
Podjęcie działań dostosowanych do potrzeb klientów zapewni łatwiejszy dostęp do usług, a w konsekwencji doprowadzi do zwiększenia poziomu satysfakcji konsumentów. Ochrona klientów przed przestępstwami finansowymi nadal pozostanie wyzwaniem, z którym będą musiały się zmierzyć w 2007 roku instytucje finansowe.
Drogą do sukcesu będzie porzucenie w przypadku wielu banków ich tradycyjnych strategii rozwoju i przeniesienie zainteresowania z bezpiecznych komfortowych obszarów działalności na nowe. Nadchodzący rok powinien być też rokiem rosnących przychodów instytucji finansowych generowanych przez nowe źródła, a z drugiej strony będzie to rok walki o utrzymanie pozycji na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.