W ramach akcji od poniedziałku 27 lutego do środy 1 marca na łamach „Gazety Wyborczej” ukaże się cykl informatorów wyjaśniających czytelnikom zasady i pułapki rozliczenia rocznego: od podstawowych informacji o poszczególnych formularzach podatkowych po omówienie aktualnych ulg. Cykl redakcyjny zakończy specjalny dodatek poświęcony przekazywaniu 1% podatku na cele charytatywne. Materiał został przygotowany przez Piotra Skwirowskiego, dziennikarza działu gospodarczego „Gazety”.
1 marca do „Gazety” zostanie dołączona bezpłatna płyta CD-ROM z programem do rozliczania podatku. Program sam wypełnia odpowiedni formularz, który po wydrukowaniu można przesłać do Urzędu Skarbowego. Uwzględnia też możliwość przekazania 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego, których pełna lista znajduje się na płycie. Bazę organizacji udostępniło Stowarzyszenie Klon/Jawor.
W ramach akcji, „Gazeta” od poniedziałku do środy zorganizowała dla czytelników telefoniczne dyżury specjalistów z Ministerstwa Finansów i firmy audytorskiej KPMG.
Akcja PIT 2005 prowadzona jest wspólnie z portalem Gazeta.pl. W serwisie podatkowym internauci znajdą poradniki z „Gazety Wyborczej” oraz pełną bazę urzędów skarbowych, formularze do rozliczania podatku i program z płyty podatkowej. Specjalny serwis będzie udostępniony internautom do 2 maja 2006 roku.
Akcja podatkowa PIT 2005 przygotowana została we współpracy merytorycznej z firmą audytorską KPMG.
Akcja reklamowana jest na nośnikach reklamy zewnętrznej, w telewizji, radiu i na łamach „Gazety Wyborczej”.