Akcja podatkowa PIT 2006 w „Gazecie Wyborczej” i Gazeta.pl

Tradycyjnie „Gazeta Wyborcza” i portal internetowy Gazeta.pl organizują akcję poświęconą rozliczaniu podatku dochodowego od osób fizycznych. W tym roku informatory na łamach „Gazety Wyborczej” omówią zakres tematyki podatku rocznego: od podstawowych informacji o poszczególnych formularzach podatkowych po omówienie aktualnych ulg oraz jak przekazać 1% podatku na cele charytatywne.

Materiał został przygotowany przez Piotra Skwirowskiego i Joannę Ćwiek, dziennikarzy „Gazety”.

Bezpłatna płyta CD-ROM z programem do rozliczania podatku zostanie dołlączona do „Gazety” 6 marca. Program sam wypełnia odpowiedni formularz, który po wydrukowaniu można przesłać do Urzędu Skarbowego. Uwzględnia też możliwość przekazania 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego, których pełna lista znajduje się na płycie. Bazę organizacji udostępniło Stowarzyszenie Klon/Jawor.

W ramach akcji, 5 marca, „Gazeta” zorganizowała dla czytelników dyżur telefoniczny doradców podatkowych z firmy audytorskiej KPMG.

Akcja PIT 2006 prowadzona jest wspólnie z portalem Gazeta.pl. W serwisie podatkowym www.gazeta.pl/podatki, internauci znajdą poradniki z „Gazety Wyborczej” oraz pełną bazę urzędów skarbowych, formularze do rozliczania podatku i program z płyty podatkowej. Specjalny serwis będzie udostępniony internautom od 5 marca.

Akcja podatkowa PIT 2006 przygotowana została we współpracy merytorycznej z firmą audytorską KPMG.

Partnerem radiowym akcji jest Radio RMF FM, na antenie którego przez dwa dni trwania akcji podatkowej, prezentowane będą porady dotyczące rozliczania podatku za 2006 rok.

Akcja promowana jest w telewizji TVP, Polsat, TVN i TVN24, w radio Zet PR3, stacje lokalne i autopromocyjnie na łamach „Gazety Wyborczej” i w stacjach radiowych Agory.