Aktywni klienci wybierają Internet

Jest to ponad dwa miliony więcej niż jesienią 2004 r., co oznacza 84-procentowy wzrost. W dużej mierze to zasługa największego banku detalicznego, czyli PKO BP, gdzie z bankowości elektronicznej korzysta już ponad milion osób (w tym 563,2 tys. właścicieli rachunków typu Superkonto oraz 436,4 tys. kont Inteligo).

– Są to bardzo aktywni klienci. Przeciętnie każdy z nich loguje się przez Internet do swojego tradycyjnego konta 11 razy w miesiącu i wykonuje w tym okresie ponad trzy operacje – twierdzi rzecznik prasowy PKO BP Marek Kłuciński. – Ostatnio nasi klienci pobili rekordy aktywności. W ciągu jednego dnia wykonali 128 tys. operacji.

Aby korzystać z bankowości elektronicznej w PKO BP, trzeba podpisać odrębną umowę i płacić co miesiąc za tę usługę 2 zł. – W ostatnim tygodniu takie umowy podpisywało po 4 tys. osób dziennie – twierdzi rzecznik banku.

W drugim na rynku detalicznym banku Pekao SA, choć możliwość korzystania z bankowości elektronicznej mają wszyscy posiadacze eurokont, czyli ponad dwa miliony osób, co czwarty aktywnie używa tej drogi kontaktu z bankiem.

Oprócz PKO BP ponad dwukrotny wzrost liczby klientów bankowości internetowej odnotowały od września 2004 r. także MultiBank, Raiffeisen Bank Polska oraz ING Bank Śląski.