Alcatel i Microsoft zawierają sojusz w dziedzinie rozwiązań contact i call center

Jesteśmy pod dużym wrażeniem zawartego porozumienia z Alcatelem oraz jego przywiązania do platformy Microsoftu. Dzięki najlepszym technologiom Microsoftu i wiodącej pozycji Alcatela w dziedzinie telefonii i rozwiązań contact center, firmy mogą zaoferować rozwiązania, które pozwolą wspólnym klientom obu przedsiębiorstw zmniejszyć całkowity koszt posiadania (TCO), przyspieszyć czas pojawienia się realnych korzyści z wdrożenia, zwiększyć wydajność pracy agentów i osiągnąć większy zwrot z inwestycji – powiedział Robert Bernard, dyrektor generalny odpowiedzialny za sektor ISV (niezależni producenci oprogramowania) w Microsofcie.

W ramach zawartej umowy, firmy będą wspólnie pracowały nad rozwojem biznesu i strategią marketingową, adresowanymi do klientów korporacyjnych średniej wielkości zainteresowanych contact center zatrudniającym od 20 do 150 agentów. Alcatel i Microsoft razem ze swoimi partnerami biznesowymi, skoncentrują działania na najszybciej rozwijających się rynkach contact center i CRM, w uzupełnieniu do prowadzonych wspólnie akcji organizowanych dla klientów i partnerów. Umowa przewiduje również prowadzenie na całym świecie wspólnych szkoleń i certyfikacji Alcatel OmniTouch Contact Center Premium Edition i Microsoft Dynamics CRM.

Zawarta umowa opiera się na wcześniej zawartych porozumieniach z Genesys – spółką zależną Alcatela – producencie oprogramowania dla contact center. Genesys dostarcza oprogramowanie Gplus przeznaczone dla rozwiązań CRM Microsoftu, które umożliwia bezproblemową integrację między aplikacjami obu firm.

To znaczące porozumienie dla Alcatela, ze względu na fakt, że obie firmy widzą w rynku średnich przedsiębiorstw strategiczny obszar działalności – powiedział Thierry Seignol, wiceprezes ds. aplikacji komunikacyjnych w grupie rozwiązań dla firm Alcatela. Alcatel wnosi doświadczenie w rozwoju i promowaniu zaawansowanych, multimedialnych contact center przeznaczonych dla średnich przedsiębiorstw, a z drugiej strony pozycja rynkowa Microsoftu i jego wizja rozwoju technologii umożliwia dostarczanie kompletnych rozwiązań contact center. Czas pojawienia się pierwszych korzyści z zastosowania oferowanych rozwiązań w istotny sposób został skrócony.

Klienci skorzystają na ścisłej i bezproblemowej integracji obu rozwiązań w ramach jednej platformy. Oznacza ona możliwość lepszego dopasowania aplikacji call center do procesów biznesowych, uproszczenie procesu konfiguracji i instalacji oraz skrócenie czasu jaki upływa od wdrożenia call center do momentu odebrania pierwszego telefonu przez agenta.