Alcatel i Nokia współpracują nad rozszerzeniem możliwości telefonii biznesowej

Alcatel i Nokia poinformowały o współpracy, której celem jest rozszerzenie oferty systemów telefonii korporacyjnej Alcatela i objęcie nią pracowników mobilnych korzystających z przenośnych urządzeń Nokia Eseries. Rozwiązanie Intellisync Call Connect for Alcatel opracowane przez Nokię, integruje urządzenia biznesowe Nokia Eseries z serwerem komunikacyjnym IP Alcatela.

Intellisync Call Connect for Alcatel łączy możliwości i zalety obu rozwiązań. Dzięki niemu, popularne funkcje wykorzystywane w stacjonarnych telefonach biznesowych stają się dostępne także dla użytkowników urządzeń mobilnych. Przykładowo, użytkownik może posługiwać się jednym numerem telefonu oraz decyduje gdzie, kiedy i na jakim urządzeniu będzie odbierał nadchodzące rozmowy. Dodatkowo, takie zalety telefonów biurkowych, jak możliwość organizacji telekonferencji, oddzwonienie i wybieranie rozmówcy po nazwisku z firmowej bazy adresowej, są mu oferowane w połączeniu z łatwością posługiwania się urządzeniem Nokii w środowisku biznesowym.

Pracownicy mogą cieszyć z zalet pracy w każdym miejscu, a firmy zwiększają dostępność swoich pracowników i mogą ograniczyć w dużym stopniu koszty. Infrastruktura telefonii IP pozwala wykorzystać zalety rozwiązania Alcatela do routingu rozmów według najniższych stawek (Alcatel Least Cost Routing), co przynosi duże oszczędności na połączeniach międzynarodowych z telefonów komórkowych oraz gwarantuje bardziej szczegółową kontrolę nad ogólnymi kosztami rozmów. Warto podkreślić, że rozwiązanie czyni strukturę kosztów telefonicznych bardziej przejrzystą dzięki łatwiejszemu dostępowi do informacji billingowych oraz sprawia, że poszczególne elementy kosztowe są prostsze w identyfikacji w systemie telefonicznym. Informacje z niego dostarczane pomagają firmom zbudować najbardziej optymalny system telefonii.

Nowy Intellisync Call Connect for Alcatel jest częścią pakietu Intellisync Mobile Suite firmy Nokia. Oferta biznesowa Nokii obejmuje również zaawansowane urządzenia biznesowe Nokia Eseries. Łączą one w sobie odpowiadające gustom biznesmenów elegancki wygląd i prostą obsługę z technologiami pozwalającymi działom IT w efektywny sposób zarządzać bezpieczeństwem, aplikacjami i danymi korporacyjnymi oraz oprogramowaniem w zastosowaniach mobilnych.

Alcatel OmniPCX Enterprise to zintegrowane, interaktywny system, na którym jest uruchamiana aplikacja Alcatel Cellular Extension umożliwiające działanie Intellisync Call Connect Nokii. W chwili obecnej Intellisync Call Connect for Alcatel wykorzystuje sieć komórkową do podłączenia się do infrastruktury centrali abonenckiej, ale zostanie w niedalekiej przyszłości rozszerzony o obsługę zarówno sieci komórkowych jak i WiFi wraz z telefonami dwusystemowymi.

Rozwiązanie zostanie wprowadzone do sprzedaży od IV kwartału br. w sieci resellerów Alcatela i Nokii.