Ten system billingowy będzie korzystać z mechanizmu Alcatela do wyceny usług w czasie rzeczywistym. Zapewni on operatorom telefonii stacjonarnej i komórkowej niezwykle wydajną architekturę, która pozwoli im na uproszczenie operacji przy jednoczesnym zwiększeniu ich możliwości marketingowych oraz zdolności do szybkiego reagowania.
Konwergentny system billingowy umożliwi operatorom oferowanie tych samych poziomów usług, niezależnie od typu abonamentu i rodzaju dostępu dla konwergentnych sieci stacjonarnych i komórkowych (ang. Fixed–Mobile Convergence), VoIP itp. W przypadku sieci komórkowej użytkownik usług w systemie pre-paid może np. życzyć sobie faktur wykazujących wszystkie doładowania, a może też co miesiąc automatycznie doładowywać konto. Użytkownik usługi z abonamentem może wymagać kontroli kosztów w czasie rzeczywistym w przypadku wyjątkowo kosztownych usług, takich jak rozmowy międzynarodowe, usługi transmisji danych itp.
Ponadto, dzięki mechanizmowi wyceny usług w czasie rzeczywistym Alcatela oraz pakietowi aplikacji Oracle E-Business Suite, operator może w momencie osiągnięcia przez klientów określonych poziomów wykorzystania usługi podejmować odpowiednie działania (np. powiadamiać użytkownika, wyłączyć usługę, dodać w czasie rzeczywistym premię, zapewnić użytkownikowi dostęp w czasie rzeczywistym do stanu i historii konta itp.).
Alcatel zapewni wszystkie elementy związane z siecią, w tym różne rodzaje dostępu, narzędzia do konfigurowania usług sieciowych, nadzorowania sesji i mediacji online/offline, a także mechanizm wyceny usług w czasie rzeczywistym i system agregacji faktur. Rozwiązanie zostanie zintegrowane z pakietem aplikacji E-Business Suite oraz systemami ERP i CRM firmy Oracle. Ponadto, Oracle zamierza dostarczyć jedną, spójną aplikację do zarządzania danymi, podglądem kont klientów i przepływem procesów biznesowych. Zintegrowane rozwiązanie będzie zawierać obsługę „procesu od zamówienia do płatności gotówkowej” i obejmie aktywację sieci inteligentnej (IN) operatora.