Alcatel numerem 1 w rozwiązaniach optycznych według agencji analitycznej Ovum-RHK

Głównymi czynnikami napędzającymi sprzedaż w II kw. 2006 roku były: projekty budowy infrastruktury dla realizacji backhaulingu w sieciach komórkowych, stymulowane przez rozbudowę sieci we wszystkich regionach; wzrost liczby wdrożeń Ethernet jako kluczowej usługi dla klientów biznesowych; zwiększanie się wolumenu ruchu pakietowego, co skłaniało operatorów do podejmowania inicjatyw związanych z modernizacją sieci i konwergencją; inicjacja wdrożeń multiplekserów ROADM i rosnąca aktywność w sektorach nieoperatorskich, zwłaszcza w transporcie, edukacji i badaniach oraz w energetyce.

Kontrakty wygrane w II kwartale br., o których Alcatel informował obejmują: Algérie Télécom, Guangzhou Television Station w Chinach; Fastweb i INFN we Włoszech; HanseNet i T-Com w Niemczech; NEK w Bułgarii; PAETEC w USA, Sparq na Tajwanie; TATA Group w Indiach; Telefonica de Espana w Hiszpanii i Triple T Broadband w Tajlandii.