Alior Bank inwestuje w infrastrukturę IT, aby przyspieszyć wzrost i zwiększyć innowacyjność obsługi klienta

Dzięki inwestycjom w najnowsze technologie IT, Alior Bank może szybciej rozwijać swój biznes, zwiększyć efektywność operacyjną oraz wychodzić naprzeciw potrzebom rynku, oferując najbardziej innowacyjne usługi.

Alior Bank, jeden z najdynamiczniej rozwijających się banków w Polsce, wdrożył rozwiązania F5 Networks, zapewniające bezpieczeństwo i dostępność krytycznych aplikacji biznesowych. Inwestycje w najnowsze technologie umożliwiają realizację planów rozwoju biznesu, optymalizacji kosztów i zapewniania lepszego zwrotu z inwestycji.

Wojciech Sobieraj, prezes Zarządu Alior Banku mówi:

„Sektor bankowy bardzo szybko się zmienia, dlatego tak ważne jest dla nas zapewnienie najlepszej oferty klientom, zarówno w oddziałach, jak i w Internecie. Od samego początku inwestycje w najnowsze technologie stanowią podstawę naszej strategii biznesowej. Musimy być innowacyjni, przewidywać potrzeby rynku i elastycznie na nie reagować. Dzięki temu możemy dostarczać usługi, stawiające w centrum klienta – czyli to, co odróżnia nas od konkurencji. F5 jest gwarantem, że nasze usługi będą zawsze najwyższej jakości i będą dostępne wszędzie, zawsze i na każdym urządzeniu.”

Alior Bank wdrożył rozwiązanie do zarządzania lokalnym ruchem F5 BIG-IP Local Traffic Manager (LTM) by uprościć, zautomatyzować i dostosować aplikację do zmieniających się warunków. Zastosowano również technologię F5 BIG-IP Application Security Manager (ASM) zapewniającą kompleksową ochronę aplikacji w oparciu o wdrożone reguły bezpieczeństwa sieciowego. Oba rozwiązania działają na platformie F5 VIPRION Application Delivery Controller (ADC), dzięki czemu uzyskano elastyczność wynikającą z modułowej budowy oraz dużą skalowalność.

Technologia F5 będzie kluczowa w kontekście efektywnego zarządzania bardzo szybko rosnącą bazą klientów. Tylko w I kwartale 2015 roku bank zwiększył swoje przychody o 25% (do 520 mln zł ), swój zysk o 34%. , Na koniec marca 2015 r. z usług Grupy Alior Banku korzystało już 2,94 mln klientów – 2,64 mln stanowili klienci Alior Banku i T Mobile Usługi Bankowe (w tym 123 tys. firm), zaś 295 tys. klienci Meritum Banku.

Do sukcesu banku w dużej mierze przyczyniło się innowacyjne podejście do usług bankowości internetowej. Nawiązanie strategicznej współpracy z T-Mobile Polska, polskim oddziałem Deutsche Telekom, zaowocowało stworzeniem unikalnej na rynku oferty wspólnych usług i produktów bankowych.

Jest to pierwsza tego typu współpraca w Europie. T-Mobile posiada dostęp do usług finansowych oraz bankowości online Alior Banku i może je oferować swoim klientom. Natomiast Alior może oferować swoje usługi do bazy klientów T-Mobile. Do tej pory z usług T-Mobile Usługi Bankowe skorzystało już ponad 500 tys. klientów.

Współpraca pomiędzy Alior Bankiem i F5 Networks stanowi bezpośrednią odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na usługi bankowości internetowej.

Niedawne wyniki badań zaprezentowane przez agencję social media We Are Social wskazały, że udział urządzeń mobilnych (smartfonów i tabletów) w całości polskiego ruchu internetowego wzrósł o 277%, w porównaniu do 39% na świecie.

Ten wzrost potwierdza dobrą reputację polskich usług bankowości online. Według Ministerstwa Skarbu, Polska znajduje się na szóstym miejscu w Europie pod względem popularności tego typu usług – wyprzedzając m.in. Niemcy, Danię czy Irlandię.

Ireneusz Wiśniewski, Poland Country Manager w F5 Networks mówi:

„Alior Bank w pełni rozumie rolę innowacyjnych aplikacji internetowych, ich bezpieczeństwa i dostępności w procesie obsługi klienta, jak również jest świadomy wzrastającego znaczenia urządzeń mobilnych. Alior Bank jest organizacją śmiało patrzącą w przyszłość, a F5 jest dumne, że może wspierać bank w procesie dynamicznego wzrostu i wdrażania innowacyjnych rozwiązań.”

F5 Networks