Alior Bank nagrodzony za innowacyjną technologię w obsłudze klienta

Alior Bank otrzymał główną nagrodę w międzynarodowym konkursie „Retail Banker International” w kategorii „Najlepsza technologia wykorzystywana w bezpośredniej obsłudze klienta”. Uznanie jury zyskał Wirtualny Doradca – system sztucznej inteligencji wspierający zdalny kontakt z klientami.


Laureatów konkursu dla banków detalicznych organizowanego przez „Retail Banker International” ogłoszono podczas uroczystej gali, która odbyła się 19 maja br. w Londynie. W imieniu Alior Banku nagrodę odebrał Marcin Król, Menedżer Zespołu Wdrożeń Projektów i Optymalizacji, lider projektu „Wirtualny Doradca”.

„Wirtualny Doradca” jest połączeniem automatycznego rozpoznawania mowy, analizy semantycznej, syntezy mowy, a także systemu przetwarzania języka naturalnego oraz technologii biometrycznej identyfikacji głosowej. „Wirtualny Doradca” to system sztucznej inteligencji – wirtualny przedstawiciel banku, zaprojektowany tak, by prowadzić z klientami spójną rozmowę, czyli reagować na odpowiedzi i zadawać dopasowane do nich pytania. W Alior Banku wykorzystywany jest w miękkiej windykacji, nakłaniając klientów do spłaty zadłużenia, a także w badaniach marketingowych.

Celem zastosowania „Wirtualnego Doradcy” jest wzrost satysfakcji klientów, a także jakości wybranych procesów. Jego wykorzystanie pozwala m.in. znacznie skrócić czas weryfikacji klienta, a także czyni ten proces bezpieczniejszym. W przypadku rozmów przychodzących klienci szybciej łączą się z systemem.

Laur przyznany przez „Retail Banker International”, wiodące źródło informacji z całego świata na temat sektora bankowości detalicznej, potwierdza pozycję Alior Banku jako lidera innowacyjności w polskiej bankowości.

Nagrody „Retail Banker International” wręczane są już od ponad 30 lat bankom detalicznym, które wyróżniają się doskonałymi wynikami i osiągnięciami biznesowymi. Więcej informacji o tegorocznych laureatach można znaleźć na stronie internetowej: http://www.retailbankerinternational.com.