Alior Bank odświeża komunikację marki i rozpoczyna kampanię daily banking

17 września br. ruszyła pierwsza w historii Alior Banku kampania marketingowa promująca usługi daily bankingu. Stanowi ona element odświeżonej komunikacji marki. Koncepcja kampanii została dostosowana do wprowadzonej w tym roku strategii „Cyfrowego buntownika”, jednak najbardziej charakterystyczne dla banku symbole, takie jak logo z wizerunkiem anioła czy postacie w melonikach, nie zmieniły się i nawiązują do tradycji.


Głównymi elementami kampanii będą Konto Jakże Osobiste, umożliwiające samodzielny wybór korzyści przez klienta oraz bankowość internetowa i mobilna w nowej odsłonie.

Nową kampanię Alior Banku zainaugurowano telewizyjną emisją spotu o bankowości mobilnej (spot), w którym bank prezentuje zalety aplikacji na smartfony oraz jej nowe funkcje, takie jak usługa skanowania faktur. W reklamie na ekranie smartfonu pojawia się symbol melonika, którym klient przywołuje panią w meloniku. Spowolnienie świata po kliknięciu w melonik podkreśla, że klient podłączył się do równoległego świata cyfrowej bankowości internetowej. Wszelkie sprawy załatwia się w nim szybko i prosto, przy użyciu najnowocześniejszych narzędzi i intuicyjnych aplikacji oferowanych przez Alior Bank. Nowością w odświeżonym formacie komunikacji Alior Banku jest również efekt świetlistości podkreślający dynamiczny i innowacyjny charakter banku.

Odświeżona komunikacja Alior Banku łączy tradycyjne elementy, na których bank opierał swoje dotychczasowe działania promocyjne, takie jak postacie w melonikach oraz sformułowanie „wyższa kultura”, z nowymi symbolami (ikona melonika, efekt spowolnienia i świetlistości). Wraz z kampanią daily banking Alior Bank zmienił swój główny claim. Nowe hasło banku to: „Wyższa kultura. Bank nowości”.

Nowym elementem w komunikacji jest ikona melonika. Za jej pomocą, w razie potrzeby, klient jest w stanie przywołać panią lub pana w meloniku. Postacie te istnieją wyłącznie w świecie cyfrowym. Ikona melonika stanie się również nowym znakiem graficznym aplikacji mobilnej banku.

Pani i pan w meloniku, tak jak wcześniej, są symbolami marki, jednak Alior Bank uwspółcześnił te postacie wizualnie. Dzięki odświeżeniu ich wyglądu pozostają one eleganckie, ale dodano im odrobinę ekstrawagancji i dystyngowanego luzu, co sugeruje mniejsze sformalizowanie relacji klient-bank.

Kampanię promującą odświeżoną komunikację Alior Banku uzupełniają m.in. digitalowe działania w Internecie, takie jak współpraca z influencerami oraz niestandardowe projekty witryn, którymi Alior Bank oklei placówki.

Kolejny spot Alior Banku w ramach nowej kampanii, tym razem promujący Konto Jakże Osobiste, pojawi się w mediach w najbliższą niedzielę 24 września. Reklamę nowej aplikacji mobilnej można również obejrzeć pod linkiem.