Alior Bank planuje zwolnienia grupowe. Mogą objąć do 2600 osób

Bank poinformował w komunikacie, że w wyniku fuzji z BPH zdublowało się część oddziałów i stanowisk. Bank musi się też dostosować do trwającej rewolucji technologicznej, bo klienci coraz rzadziej przychodzą do placówek. Do końca przyszłego roku może zwolnić nawet 2600 osób.

– Do końca 2017 r. proces ten mógłby objąć maksymalnie 2600 pracowników, w tym kadrę kierowniczą, ekspertów i specjalistów w centrali oraz w sieci sprzedaży. Docelowa liczba osób objętych optymalizacją zatrudnienia zostanie określona po zakończeniu konsultacji z organizacjami związkowymi – czytamy w informacji prasowej.

Bank zapewnia, że postara się zagwarantować pracownikom, którzy zostaną objęci grupowymi zwolnieniami, korzystniejszego pakietu świadczeń niż wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów. Aby zapewnić zwalnianym pracownikom pomoc w znalezieniu nowej pracy, Alior Bank planuje m.in. podjąć współpracę z właściwymi Powiatowymi Urzędami Pracy, jak również zorganizować szereg szkoleń ułatwiających proces adaptacji na rynku pracy.

Decyzja o redukcji zatrudnienia wydaje się naturalną konsekwencją fuzji z bankiem BPH i nie powinna być zaskoczeniem dla pracowników przejętego banku. Podobne działania obserwowaliśmy po fuzji z Meritum. Wówczas bank planował ograniczyć zatrudnienie o 1000 osób. Na koniec III kwartału 2016 roku Alior Bank zatrudniał 6 749 osób, a Bank BPH 3 845. BPH już na początku tego roku zaczął zwalniać pracowników. To efekt prowadzonej restrukturyzacji i podziału sieci.

Tak bank optymalizował zatrudnienie po fuzji z Meritum Bankiem.

Alior tłumaczy konieczność przeprowadzenia zwolnień dublującymi się oddziałami i stanowiskami. Na początku listopada doszło do fuzji prawnej, w wyniku której Alior przejął wszystkie placówki BPH wraz z klientami, którzy nie posiadają kredytów hipotecznych. Fuzja operacyjna, która będzie wiązała się z ujednoliceniem identyfikacji wizualnej oddziałów i systemów informatycznych, zaplanowana została na koniec I kwartału przyszłego roku.

– Planowane zmiany organizacyjne wynikają także z konieczności dostosowania się banku do dynamicznie zmieniających się realiów rynkowych. Branża bankowa przechodzi obecnie przemianę technologiczną – klienci masowo korzystają z produktów i procesów w cyfrowych kanałach, spada liczba wizyt i transakcji w oddziałach – podał bank w komunikacie.