Alior Bank wspiera przy project finance

Alior Bank odegrał wiodącą rolę w aranżacji finansowania w wysokości 220 milionów złotych dla transakcji przejęcia firmy Polbita Sp. z o.o. i jej flagowej marki „Drogerie Natura” przez Interchem.

Z ramienia Alior Banku za projekt odpowiedzialne było Biuro Kredytów Strukturyzowanych, które zostało powołane w lipcu 2011 roku. Biuro zajmuje się finansowaniem projektów, tzw. project finance oraz kredytami, które udzielane są w ramach konsorcjów bankowych, w których Alior Bank pełni rolę zarówno jako Bank Uczestniczący, ale również jako Bank Agent.

„Cieszymy się, że mogliśmy uczestniczyć jako agent konsorcjum, w tej strategicznej dla firmy Interchem transakcji. Dzięki otwarciu Biura Kredytów Strukturyzowanych możemy zaoferować klientom najwyższej jakości usługi doświadczonych specjalistów w zakresie finansowania dużych projektów oraz transakcji fuzji i przejęć. Jestem przekonany, że nasze Biuro w krótkim czasie ugruntuje swoją pozycję na tym rynku, stając się atrakcyjnym partnerem dla firm oraz innych banków”- powiedział Artur Maliszewski, Wiceprezes Zarządu Alior Banku.

„W wyniku transakcji sieć sklepów drogeryjnych zarządzanych przez Interchem zwiększyła  się trzykrotnie do 400 lokalizacji w Polsce. Dzięki finansowaniu transakcji przez Alior Bank jesteśmy w stanie zaprezentować nową bardzo agresywną strategię rozwoju. Interchem stał się tym samym wiodącym operatorem sklepów drogeryjnych w kraju, zamierzamy zwiększyć efektywność segmentu detalicznego dzięki pełnemu wykorzystaniu efektów synergii. Integracja operacji segmentu detalicznego pozwoli przedstawić naszym klientom najlepszą możliwą ofertę handlową.” – powiedział Paweł Chodakowski-Malkiewicz, Prezes Zarządu Interchem SA.

Na czele Biura Kredytów Strukturalnych stoi Beata Babiarz, która posiada długoletnie doświadczenie w transakcjach typu project finance. Biuro prowadzi przede wszystkim transakcje finansowania nieruchomości komercyjnych oraz mieszkaniowych, fuzji i przejęć, a także te, które wymagają indywidualnego podejścia do potrzeb klienta i ustrukturyzowania transakcji.

Źródło: United PR