Alior Bank z pomocą Mądrej Babci uczy seniorów bankowania online

Jak sprawdzić stan konta, zapłacić przelewem rachunki albo zrobić zakupy online? – m.in. tego będą mogli nauczyć się internauci śledzący bloga „Mądra Babcia”. Teraz, gdy szczególnie ważne jest, aby seniorzy zachowali wszelkie środki bezpieczeństwa i zostali w domu, jego autorka rusza z cyklem filmów edukacyjnych pt. „Babcia na bank”. Projekt realizowany jest pod patronatem Alior Banku.

Sławomir Stroński, Bankier.pl

W odpowiedzi na panującą pandemię, Beata Borucka – autorka bloga „Mądra Babcia”, w swoich kanałach społecznościowych rozpoczęła autorski program „Babcia w domu”. Ma on inspirować seniorów do aktywnego spędzania czasu podczas kwarantanny. W ramach projektu autorka proponuje podnoszenie praktycznych umiejętności, które umożliwią osobom starszym poruszanie się w wirtualnym świecie, a tym samym ułatwią im codzienne funkcjonowanie. Wśród potrzeb zaobserwowanych u widzów i czytelników bloga znalazła się chęć korzystania z internetowego konta bankowego. Bankowość cyfrowa umożliwia bowiem realizację wielu czynności bez wychodzenia z domu. W ramach programu powstał więc cykl porad związanych z finansami osobistymi „Babcia na bank”. Alior Bank jest jego partnerem i odpowiada za wsparcie merytoryczne w przygotowaniu ścieżki tematycznej odpowiadającej na potrzeby seniorów.

– Szczególnie dla zdrowia i bezpieczeństwa osób starszych konieczne jest, aby zachowali oni wszelkie środki ostrożności i w miarę możliwości pozostawali w domach. Zamknięcie w czterech ścianach nie musi jednak oznaczać straconego czasu. Warto wykorzystać go na rozwijanie nowych umiejętności oraz zdobywanie wiedzy, która będzie przydatna również po zakończeniu kwarantanny – mówi Michał Wójcik, Dyrektor Marketingu Alior Banku – Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że co trzecia osoba po sześćdziesiątce nie korzysta z bankowości internetowej z powodu braku wiedzy. Mamy nadzieję, że zainicjowane przez Mądrą Babcię działanie rozwinie kompetencje cyfrowe wśród osób starszych – dodaje.

Program „Babcia na bank” ma charakter edukacyjny. Jego celem jest przekazanie praktycznych informacji o bankowości internetowej i mobilnej. Oprócz poznania podstawowych funkcji systemu transakcyjnego i aplikacji mobilnej, widzowie poznają najważniejsze zasady bezpiecznego bankowania w sieci. W programie przewidziano m.in. naukę opłaty rachunków, zakupów przez internet oraz korzystania z karty płatniczej. Filmy będą publikowane co tydzień na kanale YouTube „Mądra Babcia”.

– Okazało się niespodziewanie, że polscy seniorzy potrzebują wsparcia w wielu dziedzinach codziennego funkcjonowania. Dzisiaj, kiedy ta grupa jest najbardziej narażona na zachorowanie, pomoc osobom starszym w wielu obszarach jest już nie tyle dobrą wolą, a wielką odpowiedzialnością społeczną. To jest chwila prawdy nie tylko dla nas, jako ludzi, mediów czy społeczności w sieci, ale też dla firm i organizacji mających w swojej misji pomaganie – tłumaczy Beata Borucka, „Mądra Babcia”. – Dzięki takiemu partnerowi, jak Alior Bank otrzymujemy wsparcie merytoryczne w zakresie e-finansów, co jest jedną ze słabszych kompetencji osób starszych. Ścieżka tematyczna „Babcia na bank”, ma ułatwić im poruszanie się w zawiłościach bankowości i płatnościach internetowych, aby móc regulować zobowiązania i robić zakupy nie wychodząc z domu – dodaje autorka bloga.

Alior Bank podejmuje działania na rzecz walki z cyfrowym wykluczeniem osób starszych. Oprócz cyklu filmów edukacyjnych, bank rusza właśnie z kampanią społeczną #TerazTwojaKolej. Będzie ona skierowana do obecnych klientów banku, a także komunikowana w social mediach. Jej celem również będzie aktywizacja seniorów. – To grupa, której próżno szukać w internecie, planujemy dotarcie do nich poprzez działania skierowane do odbiorców pośrednich – dzieci, wnuków, sąsiadów. Chcemy zainspirować młodych ludzi do wsparcia osób starszych z ich najbliższego otoczenia, które nie potrafią posługiwać się nowymi technologiami i bankowością cyfrową. To przecież nasi rodzice i dziadkowie są dla nas największym wsparciem i niezależnie od sytuacji służą radą i dobrym słowem. Czas, aby role się odwróciły – teraz my zatroszczmy się o nich – dodaje Michał Wójcik, Dyrektor Marketingu Alior Banku.

Szczegóły na stronie #TerazTwojaKolej www.teraztwojakolej.aliorbank.pl

Źródło: Alior Bank