Wspólna inicjatywa Alior Banku i Mastercard pozwala klientom banku wymieniać punkty z programu Bezcenne Chwile na wsparcie finansowe wybranych fundacji. Funkcjonalność jest dostępna zarówno na stronie internetowej programu, jak i w aplikacji mobilnej Alior Mobile. To odpowiedź na oczekiwania aż 85 proc. dorosłych Polaków, którzy chcą, aby instytucje finansowe ułatwiały im działania charytatywne.
Alior Bank i Mastercard, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, umożliwiają im łatwe i bezpieczne wspieranie dobroczynności. W ramach programu lojalnościowego Bezcenne Chwile, klienci banku mogą wymienić swoje punkty na wsparcie finansowe wybranych fundacji charytatywnych. Opcja jest dostępna tylko dla klientów Alior Banku, którzy jednocześnie są uczestnikami programu.
Program Bezcenne Chwile to nie tylko sposób na zbieranie punktów przy płaceniu kartą, ale także na spełnianie swoich pasji. Klienci Alior Banku mogą wymieniać punkty na nagrody z różnych obszarów, takich jak film i kultura, kulinaria, muzyka, podróże czy sport. W grudniu dołączyła do nich nowa kategoria: dobroczynność. To sekcja, która pozwala klientom banku wybrać jedną z pięciu organizacji, której chcą przekazać swoje punkty. Można je wymienić na cegiełki o wartości 5 zł lub 20 zł.
Każdy podmiot przedstawia swój cel lub projekt, który będzie realizowany dzięki wsparciu klientów. Cegiełkę można przekazać dla: Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, która prowadzi akcje edukacyjne na temat cyberprzemocy dla dzieci i nauczycieli, Fundacji Pomoc Autyzm wspierającej rozwój sieci Kin Przyjaznych Sensorycznie dla osób z autyzmem i innych wrażliwych na bodźce zmysłowe, Fundacji Synapsis, która oferuje bezpłatne narzędzia i porady dla rodziców dzieci w spektrum autyzmu, Fundacji Różowa Skrzyneczka wspierającej dziewczynki i kobiety, które miesiączkują podczas pobytu w szpitalach lub Instytutu Matki i Dziecka, który prowadzi remont Zakładu Usprawniania Leczniczego dla wcześniaków, dzieci z chorobami neurologicznymi i pacjentów onkologicznych po amputacjach.
Inicjatywa jest odpowiedzią na potrzeby i preferencje klientów banku, którzy chcą być społecznie odpowiedzialni i pomagać innym. Z badania Alior Banku na temat social bankingu wynika, że zdecydowana większość dorosłych Polaków aktywnie wspiera akcje charytatywne. Jednocześnie aż 85 proc. respondentów uważa, że banki powinny ułatwiać im działania charytatywne.
Badanie na temat social bankingu zostało zrealizowane w ramach inicjatywy rozwojowo-profilaktycznej Alior Banku ONA, która została zapoczątkowana przez Grzegorza Olszewskiego, prezesa zarządu banku a realizowana jest przez pracowników instytucji. Projekt ONA został stworzony z myślą o wszystkich, którzy pragną udzielać pomocy innym, angażować się w istotne sprawy społeczne.
Źródło: Alior Bank