W najbliższych tygodniach Tuatara, firma konsultingowo- technologiczna wdroży, na zlecenie Alior Leasing, platformę „Alior Rent”. Jest to nowy projekt, który wpisuje się w szeroką transformację cyfrową spółki leasingowej należącej do Grupy Alior Banku.
Firmy nawiązały współpracę w 2023 r., kiedy Tuatara przeprowadziła dla Alior Leasing analizę biznesowo – technologiczną związaną z planowanym uruchomieniem nowej linii produktowej. Eksperci Tuatara wspierają zespół Alior Leasing w budowie platformy „Alior Rent”. Dzięki „Alior Rent” klienci będą mogli wynająć na przykład sprzęt elektroniczny w modelu subskrypcyjnym. Rozwiązanie zbudowane przy pomocy modułowej platformy Fintin będzie jednocześnie elementem większej zmiany ekosystemu technologicznego, która pozwoli na automatyzację procesów biznesowych oraz zwinne uruchamianie nowych linii produktowych.
– W Alior Leasing wdrażamy kilka projektów strategicznych, które pozwolą nam wejść w nowe obszary działalności biznesowej. Na przełomie drugiego i trzeciego kwartału tego roku, nowi i obecni klienci Alior Leasing, skorzystają z nowatorskich produktów i usług. Dostrzegamy wzrost popularności modelu subskrypcyjnego, opartego na możliwości korzystania przez klientów z przedmiotów, bez konieczności ich zakupu. Na początku zaproponujemy wynajem pojazdów, aby w kolejnej fazie rozszerzyć go na inne grupy produktów. Nowa oferta dla rynku oznacza potężną transformację wewnątrz spółki w zakresie procesów czy systemów. W tym zadaniu wspierają nas partnerzy technologiczni m.in. firma TUATARA – mówi Tomasz Sudaj, CEO Alior Leasing.
Obecnie najważniejszym i dominującym trendem, którego wdrożenie będzie miało znaczący wpływ na poprawę konkurencyjności firm jest rosnąca rola zastosowań sztucznej inteligencji w biznesie. Nie stanowi ona jednak rozwiązania samego w sobie. Poprawna implementacja, odpowiedni dobór modeli, właściwe szkolenie i przemyślana integracja z istniejącymi procesami to klucz do sukcesu. Firmy z branży finansowej uważnie przyglądają się nowym rozwiązaniom, starając się dobrać innowacyjne, a przy tym bezpieczne dla tego wrażliwego segmentu rynku technologie.
Tomasz Sudaj zauważa, że sztuczna inteligencja nie zastąpi człowieka. Jej rolą jest zwiększanie efektywności działań człowieka i uwalnianie czasu na wzmacnianie relacji z klientami i kontrahentami. Automatyzowaniu powinny natomiast podlegać powtarzające się, standardowe i doskonale skalibrowane procesy. To uwolni czas na kompleksową, wnikliwą i kreatywną obsługę niestandardowych spraw z jakimi zwracają się do nas klienci.
Źródło: Tuatara