Na dynamicznie rozwijający się rynek płatności odroczonych BNPL (z ang. Buy now, pay later) Alior Bank wkroczył z systemem Alior Pay. Od drugiej połowy grudnia 2022 r. może z niego korzystać pierwsza grupa klientów banku. Wartość uruchomionych limitów Alior Pay, w ramach których klienci odraczają transakcje wyniosła już 1 mln zł.
Usługa obejmuje zrealizowane już transakcje bezgotówkowe np.: płatności kartą, BLIKIEM, wykonane nie tylko w sklepach internetowych, ale również w sklepach stacjonarnych. Ponadto, odroczyć można również zlecenia stale lub przelewy np. za prąd czy telefon oraz wypłaty gotówki z bankomatów.
Uruchomienie Alior Pay odbywa się poprzez aplikację mobilną Alior Mobile i trwa kilka minut. Po zaksięgowaniu transakcji na koncie osobistym, klient otrzymuje informację o możliwości skorzystania z tej usługi. Podczas odraczania pierwszej transakcji należy zawrzeć umowę o limit kredytowy Alior Pay, który wynosi maksymalnie 3000 zł. Formalności w aplikacji mobilnej trwają tylko chwilę. Po zawarciu umowy klient będzie miał dostęp do listy transakcji możliwych do odroczenia. Dzięki temu może w dowolnej chwili odroczyć transakcję i wydać te same pieniądze drugi raz.
Warunkiem skorzystania z usługi jest m.in. posiadanie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego oraz aplikacji mobilnej Alior Mobile. Alior Pay będzie sukcesywnie udostępniany coraz większemu gronu klientów. Posiadając przyznany przez bank limit kredytowy Alior Pay, klienci mogą odroczyć transakcję wykonaną na swoim koncie na 30 dni za darmo i drugi raz wydać te same pieniądze. Dzięki automatycznej spłacie transakcji odroczonej z konta osobistego, klient nie musi pamiętać o terminach spłat. Jeżeli na koncie osobistym zabraknie środków na spłatę, to 31. dnia transakcja automatycznie zostanie rozłożona na 11 rat, przy czym ta opcja wiąże się z kosztami (w tym przypadku RRSO wyniesie 25,05 proc.).
Źródło: Alior Bank