Agito.pl, polski hipermarket internetowy, poinformował o podpisaniu umowy sprzedaży 90% akcji spółki przez dotychczasowego właściciela Agito na rzecz Grupy MIH Allegro. Zamknięcie transakcji warunkowane jest jedynie uzyskaniem zgody Urzędu Ochrony Konsumenta i Konkurencji. Grupa Allegro złożyła w dniu 15 grudnia do UOKiK wniosek o wydanie zgody na przeprowadzenie transakcji.
Podstawowym celem akwizycji jest znaczące przyspieszenie realizacji dotychczasowej strategii rozwoju Agito.pl. W ten sposób hipermarket internetowy pozyskałby dodatkowy kapitał i wsparcie operacyjne, co z kolei umożliwiłoby oferowanie Klientom jeszcze lepszej dostępności i cen produktów, znacznie szybsze poszerzanie oferty oraz wdrażanie standardów jakości obsługi niedostępnych jeszcze na polskim rynku. W rezultacie nastąpiłoby znaczące wzmocnienie pozycji rynkowej Agito.pl, między innymi w walce z globalnymi konkurentami zapowiadającymi wejście na polski rynek.
Tomasz Sypuła, Prezes Zarządu Agito.pl: „Polski segment e-commerce rozwija się w szybkim tempie, podobnie jak oczekiwania klientów. Postępująca zmiana warunków rynkowych wymaga od nas stałego rozwoju, zarówno pod względem oferty, jak też świadczonych usług. Akwizycja przez Grupę Allegro umożliwi nam szybszy rozwój w zmieniających się warunkach rynkowych, z korzyścią dla polskich użytkowników Internetu. Będą oni mogli liczyć na najwyższą jakość usług oraz jeszcze większą dostępność atrakcyjnych produktów, oczywiście w konkurencyjnych cenach”.
Agito.pl już teraz oferuje ponad 50 tysięcy produktów w dziesięciu działach. Klienci e-sklepu mogą wybierać spośród szerokiej gamy produktów, poczynając od sprzętu RTV i AGD oraz wyposażenia domu i ogrodu, poprzez artykuły komputerowe i fotograficzne, a skończywszy na kosmetykach, produktach dla dzieci, ubraniach i dodatkach.
Jak poinformowała Grupa Allegro, planowana akwizycja Agito.pl służyłaby rozszerzeniu działalności w świadczeniu najwyższej jakości usług w obszarze handlu detalicznego on-line. Równocześnie Allegro zakłada, że Agito.pl będzie mogło stać się dodatkowym kanałem sprzedaży dla wybranych, spełniających najwyższe kryteria jakościowe Partnerów serwisu Allegro. W rezultacie przełoży się to na wzmocnienie małych i średnich firm działających w rodzimym e-handlu w kontekście planowanej ekspansji globalnych konkurentów na polskim rynku.
Grzegorz Wójcik, CEO Grupy Allegro: „Grupa Allegro planuje akwizycję Agito.pl, ponieważ widzi w tej marce ogromny potencjał, a także duże szanse na dynamiczny rozwój. Poprzez Agito.pl Grupa Allegro chce zaproponować kupującym szeroki asortyment towarów z wielu różnych kategorii w atrakcyjnych cenach. Innowacyjne rozwiązania informatyczne oraz otwartość Agito.pl na współpracę w relacjach typu b2b z segmentem małych i średnich przedsiębiorstw pozwolą umocnić ten segment w planowanym starciu z globalną konkurencją, a także przełożyć się na wysoki standard obsługi, która ma niebagatelne znaczenie w handlu internetowym”.
Źródło: Agito.pl