Allianz Bank bez prezesa

Jak się dowiedzieliśmy, z przyczyn osobistych ze stanowiska zrezygnował Paweł Miller, Prezes Allianz Banku. Do momentu wyboru nowego prezesa, jego obowiązki przejmie Grzegorz Słoka.

Allianz Bank to obok Alior Banku drugi gracz, który pojawił się na polskim rynku pod koniec 2008 roku. Start był opóźniany ze względu na światowy kryzys związany z upadkiem Lehman Brothers. W jednej chwili cały biznesplan tej instytucji wywrócił się do góry nogami. Potężne centra kredytów hipotecznych (obok centrali i pierwszej placówki banku stoi takie jedno puste), okazały się nagle niepotrzebne, a sztandarowy kredyt na 115% wartości nieruchomości we frankach, przestał istnieć. Do tego mamy zapewne wieloletnie umowy o najem placówek podpisane w szczycie koniunktury, a także nieciekawą sytuację banków i instytucji finansowych w samych Niemczech i kłopoty nowego gracza murowane.

Czy rezygnacja Prezesa Millera oznacza koniec tego projektu? Zapewne nie, aczkolwiek należy się spodziewać radykalnej zmiany koncepcji biznesowej. Również dotychczasowe plany rozwoju należy naszym zdaniem wyrzucić do kosza – przede wszystkim dotychczasowy rozwój placówek i oferty kredytów mieszkaniowych. W najbliższym czasie czeka nas wręcz wycofanie kredytów walutowych z oferty banków i spowolnienie na rynku nieruchomości. Na czym teraz będzie zarabiał Allianz Bank? Będzie trudno bez klientów i bez oferty dla firm. Bank dopiero sobie buduje portfel kredytów, musi o nich mocno walczyć, a do tego bierze udział w wojnie cenowej. Ma bardzo duży kłopot. Rynek klientów bankowości osobistej, gdzie celował Allianz, jest bardzo trudny. Bez killera w postaci hipoteki będzie bardzo trudno coś tutaj szybko zrobić. Może się okazać, że abstrakcyjny plan łączenia grupy Allianz z BRE Bankiem, a co za tym idzie z detalem tego ostatniego, może być zrealizowany szybciej, niż nam się zdawało. Zawsze też można cały biznes sprzedać lub przerzucić się na consumer finance. Tak czy inaczej następca Prezesa Millera nie będzie miał łatwo w czerwonym oceanie, pełnym walczących o życie konkurentów.
Źródło: PR News