Allianz Bank oficjalnie rozpoczyna obsługę klientów

W ofercie banku znalazły się wszystkie podstawowe produkty kredytowe i depozytowe dla klientów indywidualnych.

Konto

W Allianz Banku będzie można skorzystać z jednego z trzech pakietów konta osobistego. W ofercie znalazło się konto Premium z pakietem ubezpieczeń w ramach opłaty za prowadzenie i darmowymi wypłatami ze wszystkich bankomatów w kraju i za granicą, funkcjonalne konto Optimum z kartą, szerokim dostępem do bankomatów i niską opłatą za prowadzenie oraz darmowe konto Start zapewniające dostęp do podstawowych usług.

Lokaty

Na starcie Allianz Bank zaoferował wysokie stawki oprocentowania lokat terminowych, do 8,7%. Bank zaproponował też polisę lokacyjną, z której zysk zwolniony jest z podatku Belki, oprocentowaną do 8,51%, co odpowiada lokacie na 10,5%. Jednym z magnesów dla klientów będą też wysoko oprocentowane rachunki oszczędnościowe. Allianz Bank zaoferuje dwa rodzaje tych rachunków – jeden umożliwiający dowolną liczbę wypłat w dowolnym momencie bez utraty odsetek i drugi, z wyższym promocyjnym oprocentowaniem 7,1% w skali roku i z jedną darmową wypłatą w miesiącu.

Karty i kredyty

W ofercie Banku znajdzie się także – wydawana bez opłat – karta kredytowa Allianz Visa. Posiadacze karty będą mogli korzystać z jednego z najdłuższych okresów bezodsetkowych na rynku (59 dni). Dodatkowo, do końca czerwca 2009 r. obowiązywać będzie promocyjna stawka oprocentowania dla transakcji bezgotówkowych – 9,9%. W ofercie kredytowej banku dostępne będą też kredyty gotówkowe w wysokości do 130.000 zł, oprocentowane od 9,9%, a także linia kredytowa w rachunku osobistym.

Bankowość internetowa

Swoim klientom Allianz Bank udostępnia system bankowości internetowej Allianz24, zapewniający nie tylko możliwość wykonywania operacji na koncie osobistym, ale umożliwiający też podgląd rachunków kart kredytowych i ich spłatę, podgląd i spłatę rat kredytów, a także zakładanie lokat bankowych. Transakcje internetowe autoryzowane są za pomocą kodów SMS-owych, a wszystkie przelewy realizowane za pośrednictwem sieci będą darmowe. Uruchomiony został także zintegrowany portal finansowy www.allianz.pl. Portal został zbudowany zgodnie ze strategicznymi założeniami Grupy Allianz Polska, opierającymi się na synergii różnych usług finansowych.

Kredyt hipoteczny

Kredyt hipoteczny będzie dostępny w drugiej kolejności. Jako bank odpowiedzialny wobec klientów chcemy zaproponować im atrakcyjną, ale przede wszystkim przewidywalną i stabilną ofertę kredytową. W dzisiejszej dynamicznie zmieniającej się sytuacji na rynkach finansowych nie jest to niestety możliwe. Stąd decyzja o odsunięciu na I kwartał 2009 roku terminu włączenia kredytów hipotecznych do oferty. Jednak od strony organizacyjnej jesteśmy przygotowani – wyjaśnia Paweł Miller, prezes Allianz Bank.

Allianz Bank w najbliższych tygodniach będzie systematycznie otwierał nowe oddziały – do końca I kwartału 2009 uruchomi 60 placówek w największych aglomeracjach w Polsce. Docelowo ich liczba będzie potrojona. Sieć oddziałów banku będą uzupełniać agenci Allianz Polska, z których kilkuset zostało przeszkolonych w zakresie oferty bankowej i którzy będą oferowali produkty banku. W ciągu pięciu lat Allianz Bank planuje zdobyć pół miliona klientów i znaleźć się w pierwszej dwudziestce na rynku bankowym.

Oprócz pozyskiwania nowych klientów, Allianz Bank skupi się także na ponad 2 mln dotychczasowych klientów, korzystających do tej pory z usług innych spółek Grupy Allianz Polska. Klienci korzystający np. z ubezpieczeń czy oferty inwestycyjnej TFI, będą mogli na specjalnych warunkach skorzystać też z usług bankowych.

– Chcemy pokazać, że korzystanie z wielu usług finansowych w jednym miejscu jest nie tylko wygodne, ale może też przynieść wymierne korzyści – mówi Andrzej Burża, wiceprezes Allianz Bank, odpowiedzialny za współpracę banku z siecią sprzedaży Allianz Polska. – Mam nadzieję, że poprzez zarządzanie wiedzą na temat naszych klientów oraz intensywne działania CRM uda nam się wprowadzić efektywny cross-selling produktów bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych. Naszą ambicją jest to, by klienci korzystali z usług nawet czterech spośród pięciu podstawowych spółek Grupy Allianz Polska.